Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ges
Någon som vet var slutsteget till premium sound sitter?

Mvh
Mikael
av perjak
ges skrev:Någon som vet var slutsteget till premium sound sitter?

Mvh
Mikael
Det skulle jag också vilja veta. Samt om det för en normalhändig individ är möjligt att själv byta steg och högtalare från HP till PS.
av S.t.r.a.n.D
På V70N med flera sitter det under passagerarstolen, en svart triangelformad plastlåda. Kolla om det sitter där på nyare också.

Att byta slutsteg eller högtalare är inte så svårt. Men om du måste komplettera med kablar till PS kanske det blir jobbigare.
av S.t.r.a.n.D
Klart det går. Besök svxc.se, där finns det ett antal som gjort det. Du får köpa delar från skroten.
av perjak
RoadKiller skrev:Klart det går. Besök svxc.se, där finns det ett antal som gjort det. Du får köpa delar från skroten.
Är inte dom du syftar på utbyte av högtalare m.m. i V70N? På den är det ju ganska smidigt att byta ut delar, men frågan är om det är lika lätt på V70II. Det är i allafall den modellen jag är mest intresserad av.
Användarvisningsbild
av henka35
perjak skrev:
RoadKiller skrev:Klart det går. Besök svxc.se, där finns det ett antal som gjort det. Du får köpa delar från skroten.
Är inte dom du syftar på utbyte av högtalare m.m. i V70N? På den är det ju ganska smidigt att byta ut delar, men frågan är om det är lika lätt på V70II. Det är i allafall den modellen jag är mest intresserad av.
Det är nog som du säger Perjak. Jag vet då ingen på SVXC som har moddat ljudsystemet (vi är ju bara två Y28X ägare där :roll: ).
Högtalare kan man ju alltid byta men sedan blir det nog problem. PS har ju en 5x130W D-klass förstärkare medan HP har en 4x40W vanlig förstärkare. Det blir nog svårt med kommunikationen mellan huvudenheten och förstärkaren. Eller det kan ju vara samma huvudenhet men skillnader i mjukvaran.
Men högtalare från Dynaudio går ju säkert att lyfta in. Om det inte sitter aktiva filter före dem...

//Henrik
Användarvisningsbild
av henka35
Det kanske ändå går att byta förstärkare till PS från HP.
För det är samma cd-växlare på båda systemen.

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 317712.htm

Sedan ser det ut som i bild 89 i följande länk att förstärkaren är plaserad i passagerarstolen fram.

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE

//Henrik
av perjak
henka35 skrev: Sedan ser det ut som i bild 89 i följande länk att förstärkaren är plaserad i passagerarstolen fram.

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE
//Henrik
Jösses! Det där ska man då INTE ge sig på själv. Tur att man fått en plats i framsätet och inte känner behov av dylik utrustning :D
Efter att ha följt beskrivningen undrar jag om det inte är kabeln till skärmen i nackstödet man kopplar in i de nydragna kablarna under sätet. :?: (Baksätesunderhållningen behöver väl egentligen inte ha kontakt med radio och förstärkare eftersom den helst bara ska "påverka" de som åker där bak.)

Mysteriet om den gömda förstärkaren lever vidare...

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]