- tor 19 feb 2009, 09:18
#262512
XC90_Executive skrev:bilgalen skrev:halmstaden skrev:Nu går väl ingen Saab att få med diesel och AWD (?), men för Volvos del kan det inte vara så stora kostnader eller besvär..? Vi har alltså en D5 205 som går att få med AWD, men 175-hästaren med samma motor går inte att få..
Nä, det borde ju onekligen vara väldigt små kostnader det handlar om att få 175hk med 4wd. Mindre än i Saabs fall som ju precis som du skrev ännu inte har kombinationen 4wd och diesel alls.
Vi pratar inte bara själva kostaden för AWD:n i 2,4D. Det är ju hur mycket grejer som helst för att ta fram en ny motor/drivlina-kombination.
Det vore väldigt bra om du kunde försöka komma med ett konkret exempel på vad som skiljer sig radikalt eftersom det ENDA som skiljer mellan bilarna är ett turboaggregat.
Du kommer inte få några tillförlitlighetsproblem eftersom den motorn än svagare än den befintliga D5an.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i