Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Sevak
Jag har haft Telia, tele2, och nu har jag TRE.

Telia är skit, Tele 2 är sämst TRE är också dåligt men bättre än de 2 förstnämda.
Jag använder de i norrköping och på mitt 3 har jag signal 8 av 10. Jag har haft jävligt mycket problem med telia och även med TRE. Mobiltbredband kanske är bra om 2 år.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Sevak skrev:Jag har haft Telia, tele2, och nu har jag TRE.

Telia är skit, Tele 2 är sämst TRE är också dåligt men bättre än de 2 förstnämda.
Jag använder de i norrköping och på mitt 3 har jag signal 8 av 10. Jag har haft jävligt mycket problem med telia och även med TRE. Mobiltbredband kanske är bra om 2 år.
Men det beror ju på vad man bor! Jag har inte haft några som helst problem med mitt abb (fri surf) till telefonen. 3G-täckning nästan överallt!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Sevak. Vad är det du menar är "skit"? Är det bara täckningen eller har det varit något annat?
Som sagt jag har ju redan telia och är det nu så att tele 2 har samma täckning så behöver jag ju inte fundera på det.
Jag bor på landet så därför är det inte självklart att det är täckning.
av metalHJ
Brainy skrev:Med tanke på att MetalHJ helt har försvunnit från forumet så kan vi ju själv dra våra tolkningar ang. hur det fungerar ;)
Det vill jag dock inte hålla med till fullo om :P Men det ska erkännas att sista tiden har prioriterats mot helt andra saker än forumet :) Inte lämnar jag Volvo forumet bara så hux flux, så jag får ta det lite som en förolämpning och skärpa mig :wink:
Användarvisningsbild
av isak
håller med dig tomas.
5gb fel av mig!
ingen kan ha bättre på täckningssidan 5 pinnar 500m från masten ny tele2 o telia samägd enl uppg från montörerna som reste den.
provade i börj-febrauri 2hela dagar läste lite annonser tidn-surf-samt en radiokanal från ca 1100 2400 i 2 dag- 3je dagen finns ett sms som talar om att 80% är förbrukade? har inte provat sen dess. dessutom är adsl snabbare.
vid något extremtillfälle har radio inte hängt med vid hämtn av videoklipp.
det är mina erfarenheter. dessutom väldigt arrogant support när man lyckas komma fram till dem. dom har sagt 18 mån när man pratar med dem men på deras hemmsida står 12 mån?
som sakts jag överlåter det gärna.
isak
Användarvisningsbild
av Tomas88
Okej men hur funkar det med överlåtelse? Kan man skriva över abbonemanget på en annan person bara sådär?

Föresten någon som vet om Telia har samma begränsning på 5Gb? Kan ju kolla upp detta själv, men om nån direkt vet menar jag.
Användarvisningsbild
av wissel
Har Mobilt BB Tele2 sedan något år. Betalar 99:- månaden o tankar max 1 gb. Har aldrig varit uppe i mer än 980 mb :P Täckningen funkar helt okej, har husvagn o rör mig över landet utan problem fakiskt. Ligger oftast på 2 mb.s varken mer eller midre. :???: Kollar rätt ofta med PTs test. Vet inte hur det funkar lång norrut däremot. :D
Användarvisningsbild
av Kaxe
Har telia mobilt bredband som backup till mitt fasta bredband och måste säga att Telias funkar kanonbra vad gäller täckning där jag brukar befinna mej , har inte
haft ett enda strul med telia , kompisen har 3:s mobila och han är inte glad kan jag säga.
Användarvisningsbild
av 855glt-97
Har skaffat tres kontat korts bredband nyligen och är väldigt nöjd med det. Använder inte det mobila så ofta så tyckte detta var perfekt. Kostar 29 för ett dygn, 99 kr för en vecka och 299 kr för en månad. Visst det är dyrare än abonemang men om man som jag använder det väldigt sällan så e det perfekt, framför allt nu när sommaren kommer och man ska iväg på semester så är det ju bara till att köpa en vecka så man kan hålla koll på jagrullar även när man e på resande fot. Slänger in en länk till sidan oxå.
http://www.tre.se/templates/BroadbandSh ... x?id=33862
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]