Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tisdag
Hej !! är det någon som vet vad detta kan vara. har en xc-70-01 2,5t.bilen startar ej. startmotorn går runt som den skall men motorn tänder ej och startar. innan gick den ojämnt på tomgång samt att den kan ibland när man skall köra om då växlar inte automatlådan och den bluddrar på gasen.och sen undrar jag om det går att släcka servicelampan själv på denna modell Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan Tisdag ?:-/
Svårbedömt tycker jag i alla fall, hur mycket har bilen gått, när servades den senast, är automatlådeoljan bytt någon gång :-O)
Det vore en bra början faktiskt :P
Hur länge har den bluddrat, tänker då på milantal :?:
Det kan vara allt från startspärr till odugliga tändstift :idea: En felkodavläsning skulle sitta somen smäck :-O)
Med mera input så får du flera kompetenta svar jag lovar :P
Många på detta forumet har otroliga kunskaper som du kommer att märka av :D
:-)-)
Användarvisningsbild
av Tisdag
Tack för detta . Bilen har gått 20000 mil .service var gjord vid 16000mil.vet ej om oljan är bytt växellådan.Jag får väl byta stift imorgon och se om det hjälper.Bilen tänder lite men inte tillräkligt för att starta.har gjort så en gång tidigare har då startat när jag la av pluspolen. men nu är det stopp.Jag får väl göra en diagnos på den till veckan mvh ?:-/
av Psyko
Tisdag skrev:Tack för detta . Bilen har gått 20000 mil .service var gjord vid 16000mil.vet ej om oljan är bytt växellådan.Jag får väl byta stift imorgon och se om det hjälper.Bilen tänder lite men inte tillräkligt för att starta.har gjort så en gång tidigare har då startat när jag la av pluspolen. men nu är det stopp.Jag får väl göra en diagnos på den till veckan mvh ?:-/
Testa att växla mellan fullgas och ingen gas på samma gång startmotorn går.
Låter som att ventillyftarna kan ha fastnat, bilen låter ju inte välservad om
den gått 4000 mil sen senaste service och oljan är ju garanterat koksig vid detta
laget.

Å andra sidan kan det lika gärna var bränslepumpen som gett upp.
Användarvisningsbild
av Tisdag
Hej!! oljan har jag bytt en gång i efter sevicen .bensintryck har jag i insprutningsröret. Har provat fullgas + ingen gas alls mvh Nicke ??:-/
av Psyko
Tisdag skrev:Hej!! oljan har jag bytt en gång i efter sevicen .bensintryck har jag i insprutningsröret. Har provat fullgas + ingen gas alls mvh Nicke ??:-/

Vad har du för bränsletryck då ?
Användarvisningsbild
av wissel
Vore intressant om du berättar vad som var fel när din bil rullar igen som den skall...
freddie :-)-)
Användarvisningsbild
av Tisdag
Jag har bytt stift idag det hjälpte inte något.skall försöka köra en diagnos i morgon om jag får en tid.mvh Nicke :roll:
Användarvisningsbild
av Tisdag
wissel skrev:Vore intressant om du berättar vad som var fel när din bil rullar igen som den skall...
freddie :-)-)
Har fått min ppc kanongrej. felkoden blev ECM 91B7 / 91A7= Gasspjället. Hoppas att det går att göra rent. får se om jag fixar detta.//Nicke :D
Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]