Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
EmilV70T5 skrev:Jag har en V70N :p Vart har du fått tag på dina mätartavlor då? :)
Begagnade. De är inte lätta att hitta och de går åt som smör i solsken så det gäller att hitta dem och slå till snabbt.
Bara hålla utkik på blocket m.m. eller på bildelsbasen. Eller så köper du ett nytt på Volvo...för minst 10.000:- :-)-)
av S.t.r.a.n.D
EmilV70T5 skrev:Okej. Det är typ som att lyckas hitta begagnade 05 och framåt strålkastare då :p
Nej, mycket mycket svårare. Facelift str¨lisar finns ju några på blocket och några på TPC. Det dykar ju upp lite då och då på blocket. R-DIM har jag nog aldrig sett på blocket.
Användarvisningsbild
av falcon
på v70n så måste du bort med torkarmotorn om du ska dit med täckpluggar, axeln är för lång den sticker ut "ovan" plasten.
Jag borrade sönder en täckplugg i onödan.
av S.t.r.a.n.D
EmilV70T5 skrev:Ok. Nej det är klart.. Tillverkas inte jättemånga R å sen ska nån vilja ta bort instrumenten lr att bilen ska skrotas så de ä ju inte så stor chans..
Nejj, det finns nog ingen som plockar ur det ur sin R-bil. Det är nog skroten som gäller och det är nog inte lättaste att hitta där heller. Har fått en känsla av att vissa delar (typ detta) försvinner innan de kommer till skroten så att säga. Säkert de som jobbar där som köper det eller nått.
Din chans är nog när något som jag (har det i en icke-R) ska sälja. När jag ska sälja min bil så kommer jag byta tillbaks till orginal och sälja mätarna löst. Men det är nog väldigt länge dit så ingen ide du väntar.
av EmilV70T5
De va ju bra synd att du inte tänkt dig att göra dig av med bilen än på ett tag ;) hehe.. synd att de inte bara finns själva mätartavlorna att köpa löst..

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]