Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Craile skrev:Om ni har rost på dom så köp nya då. Kostar ju inte direkt något....
Eller gå in till din handlare och be om nya!
E ju inte så svårt!
Dom är väl inte direkt billiga heller?
(kostade väl närmare en 1000lapp ink lås till en V70N om jag inte minns helt galet?!)

Sen på en så pass ny bil.. näe. :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
petkas skrev:fredag den 20/2 får mina utbytta på helmia bil i karlskoga,bilen har precis "fyllt" 2 månader. :D
Verkar jobbigt att behöva åka till volvo var 8:e vecka och byta hjulmuttrar ??:-/
av lobbysleeper
Hade min bil inne på Bilia för bl.a uppsmörjning av dörrlåsen som kärvar vid kyla.
Påpekade även rostiga hjulmuttrar, men tyvärr var han som ansvarade för garantifrågor sjuk idag men skulle återkomma om det blir byte eller ej.
Ska bli intressant och se vad de säger, verkligen dålig kvalité när så många har detta problem.
Användarvisningsbild
av sand3rs
Utifrån hur tråden "låter" kunde man trott att den handlar om rost på själva bilen. Jag förstår inte hur man orkar skapa en tråd angående rostiga muttrar, än mindre diskutera det.

Jag hoppas inom snar framtid få läsa en tråd med positiv vinkling på volvo...
av AndS
Då föreslår jag att sand3rs öppnar en tråd med positiv vinkling och skriver i den, samt undviker denna tråden som handlar om kvalitetsproblem gällande kromade hjulmuttrar, amen.
Användarvisningsbild
av sand3rs
AndS skrev:Då föreslår jag att sand3rs öppnar en tråd med positiv vinkling och skriver i den, samt undviker denna tråden som handlar om kvalitetsproblem gällande kromade hjulmuttrar, amen.
Men som någon tidigare skrev så uppstår "problemen" när förkromningen spricker pga verktyg och hantering. Alltså, hanterade på rätt sätt så finns inga problem. Oavsett om detta sker på verkstad eller hemma så är det väl inget kvalitetsproblem utan snarare misskötsel eller slarv.

Btw, du måste vara väldigt självgod som citerar de tre religionerna för att förstärka din åsikt!
Användarvisningsbild
av Brainy
MattiasD skrev:Nu har jag precis fått samtliga hjulbultar utbytta mot nya på garantin, ink låsbultarna. Hoppas de här håller bättre.
Skönt att dom tog det utan tjaffs :)
Användarvisningsbild
av Funk

Men som någon tidigare skrev så uppstår "problemen" när förkromningen spricker pga verktyg och hantering. Alltså, hanterade på rätt sätt så finns inga problem. Oavsett om detta sker på verkstad eller hemma så är det väl inget kvalitetsproblem utan snarare misskötsel eller slarv.
Jag har samma problem på ett par bilar där det aldrig är dragit med maskin utan enbart för hand.. så problemet ligger nog i materialet.

/Thomas
av Vit_XC70
Mina muttrar och hjullås rostar också och Upplands Motor kommer byta samtliga på garantin. De har inte ifrågasatt mitt önskemål överhuvudtaget utan sa direkt att det naturligtvis gick på garantin.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]