NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kpn
Hej.
behöver hjälp med att min värme inne i bilen på min V50 -05 är inte är så tillförlitlig. Ibland så när jag sätter temperaturen på tec 22 grader så blir det nästan ingen värme utan måste höja till ca 27-28 grader för att få lite värme ,fläkten blåser på som vanligt och motortempen är helt ok enl. tempgivaren.
-men ibland så kan det bli fruktansvärt varm i bilen på 22-23 grader???
-Skall tilläggas att jag har haft ut kylvattnet och fyllt på nytt och det var efter detta som problemet började.
-Kanske har jag inte fått ut all luft ur sysytemet??
är det därför som det krånglar?
-Hur skall jag få ut luft ur kylvattnet isåfall,-har kört runt med detta i ca 2 månader nu och har skruvat bort loclet till kylatvattenbehållaren för att lufta utan förbättring.
-Tacksam för svar
av JK24T
Luft i systemet.
Varför dränerade du kylvätskan ?
av kpn
JK24T skrev:Luft i systemet.
Varför dränerade du kylvätskan ?
Varför jag dränerade kylvätskan??
-jo jag var tvungen att byta kupeelementet för att borrade i det när jag skulle montera fast kupefläktens fäste
(klantigt)
-Inget jag rekomenderar att göra om, för det var väldigt bökigt.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
*fniss* ....skadeglädje är den enda sanna glädjen som det heter.
Du är inte ensam om att borra på fel ställen kan jag meddela... om det nu skulle vara till någon tröst.
av kpn
-Nää, det var ingen rolig historia, men är det nån som vet hur jag luftar kylsystemet?
-tror att problemet ligger där. :roll:
av JK24T
Vadis säger:
"Öppna luftningsnipplen mellan motor och kylvätskevärmaren. Stäng den så snart enbart kylvätska kommer ut. Kör motor tills termostaten öppnar, efter fyll vid behov."

Men.... du har ju inte angivet motor typ ?
av kpn
Hej föregående talare.
Öppna luftningsnipplen , var sitter den exakt.
-Motern är en bensinare på 2,4l 170 hk.
mvh

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]