Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EFI93
Köpte en ny 2.0D -08 Kinetic med tidur och urkopplingsbar kudde. Underbar motor,snål och tillräckligt stark. Är mycket nöjd.
Grannen köpte en 2.4 momentum och slantade upp 70 000:- till.Som privatköpare tycker jag inte att den är värd det. Men
som begagnad kanske det med priset jämnar ut sig så man får utrustningen inpå.
av jhenrikj
Kimozabe skrev:Skiljer det sig mycket mellan momentum och kenetic förutom allt lyx lull lull? Kupe komfort, ljudnivå osv?
Är det automatiskt USB och AUX under armstödet i High Performance?
Det är det bara på MY09 tillverkade efter vecka 846.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kimozabe skrev:Har summon high performance ljud som standard?
Nej, det får man välja till. Men jag tror att dom flesta som väljer Summum också väljer till det...

Ang AUX och USB så är det som ovan säger att USB kom först vecka 46 2008. Men AUX-uttag sitter det på tidigare också.
Användarvisningsbild
av CarMan
har bilen preformance sound, så är man låst till att ha det "skit" som sitter i bilen.
man har den High preformance sound så kan man uppgradera till vad som helst.
av Craile
Det går att fixa till ljudet även om man bara har preformance sound i bilen.
Går att lägga in slutsteg och subb i bagaget...
Finns alltid en lösning!
Användarvisningsbild
av CarMan
Craile skrev:Det går att fixa till ljudet även om man bara har preformance sound i bilen.
Finns alltid en lösning!
du kan inte lägga till USB eller slutsteg, tror heller inte det går att få växlare, RTI o sånt ska väll heller inte gå.
har inte kollat på suben, går den att få dit på detta ljudpaket ? deta ljudpaket skiljer sig helt från de övrikga.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Craile skrev:Det går att fixa till ljudet även om man bara har preformance sound i bilen.
Finns alltid en lösning!
Är ju öken att den inte klarar mp3/wma och det finns väl ingen annan lösning än att skrota bilen och köpa en ny om man vill uppgradera.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
VolvoB20 skrev:Är ju öken att den inte klarar mp3/wma och det finns väl ingen annan lösning än att skrota bilen och köpa en ny om man vill uppgradera.
Det går att lösa. Men jag gissar på att det är billigare att byta in bilen mot en med HP isåfall! :wink:
av jhenrikj
CarMan skrev:
Finns alltid en lösning!
du kan inte lägga till USB eller slutsteg, tror heller inte det går att få växlare, RTI o sånt ska väll heller inte gå.
har inte kollat på suben, går den att få dit på detta ljudpaket ? deta ljudpaket skiljer sig helt från de övrikga.
Det går visst att lägga till USB, det går däremot inte till högre nivåer efter W846 eftersom det redan finns där......

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 317713.htm
av perjak
CarMan skrev:har bilen preformance sound, så är man låst till att ha det "skit" som sitter i bilen.
man har den High preformance sound så kan man uppgradera till vad som helst.
Det här låter intressant. Jag byggde om min förra bil från performance till nästan premium och skulle gärna se att ljudet blev lite bättre i den nuvarande.
Om att man behåller originalradion (HP) och inte behöver centerhögtalaren samt att man har en high performance i dag.
Innebär det att man, om man är lite händig, kan byta/lägga till andra högtalare och slutsteg för att uppnå motsvarande Premiumnivå i V70II?
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]