Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Om någon vet mer så ber jag om tips och råd!
Jag kör en s80, my07… Jag är jätte nöjd med den rti som jag har nu, funkar utmärkt till allt jag hittills testat, men vet inte riktigt hur dessa planeringsfunktioner fungerar. Jag kan lägga in delmål mm, men vet inte hur man sparar allt..
Tidigare använde jag TomTom och Garmin och det var busenkelt att skräddarsy en resa genom Europa med alla önskade vägar, delmål eller inriktningar..Därefter kunde jag spara alla dessa detaljer.
För mig är det ganska viktigt att kunna planera en stor resa i förväg och inte behöva göra om allting för varje gång jag sätter igång min navigation.
Tack!
Hmmm… har du något tips hur man kan underlätta planering på en stor resa och klara sig med de funktionerna man har i RTI???
Surt att behöva knappa in allt varje gång man sätter sig i bilen under resans tid… tom gamla TomTom hade alla dessa funktioner för många år sedan…till ett skämtpris…
TACK!
GATUPLAN skrev:Hmmm… har du något tips hur man kan underlätta planering på en stor resa och klara sig med de funktionerna man har i RTI???
Surt att behöva knappa in allt varje gång man sätter sig i bilen under resans tid… tom gamla TomTom hade alla dessa funktioner för många år sedan…till ett skämtpris…
TACK!
Det är både för- och nackdelar med den integrerade.

Men du behöver ju inte knappa in nytt varje gång du sätter dig i bilen! Jag kör till Tyskland rätt ofta och då brukar jag sätta mig i bilen kvällen innan och "knappa in" hela resan. Stänger man sen av bilen sparas givetvis allting automatiskt så vägledningen fortsätter när du startar nästa gång.

När du har knappat in ett resmål så kan du även välja att spara det som favorit, så man slipper knappa in t.ex Hem-adressen varje gång man vill ha vägledning dit. Men som sagt, bara en och en. Man kan inte spara en hel resa som en favorit.
Oj, tack så mycket, det känns lättare nu.
Jag tänkte inte på det att alla inknappningar sitter kvar ända tills jag klickat på ”rensa resplan” eller vad det heter… det hade inte gjort ont att ha det sparat och veta om att det finns kvar till hemresan och till nästa gång osv.
Jag brukar planera jätte långa resor, så det är skönt att allt jag ställt in finns kvar…
TACK
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]