Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Roadman
Jag har en lite undran om det är någon som kan hjälpa mig, jag ska köpa en XC70 2,5T 05-07 och undrar
lite om utrustningspaketen till dessa.
Vad innebär Summum, Momentum, Business, Business Plus, Business Plus Plus... Vad innhåller vad!? :roll:

Tacksam för svar! :D

// Peter
av Roadman
Jag har en på g med four-c... Är det stor skillnad mellan den och den vanliga fjädringen??

// Peter
av croos
egentligen har inte jag kört tillräckligt mycket utan four-c för att bedömma men jag är nöjd och det har fått bra betyg. citat ur http://www.aftonbladet.se/bil/biltester ... e305562.ab
"Våra bilar hade det nya elektroniska FourC-chassit som ställer sig automatiskt efter körförhållandena.
Chassit strävar alltid efter att ge största möjliga komfort, men styvar upp sig på bråkdelar av en sekund när det behövs för körningen.
Volvokillarna hade kört sträckan flera gånger för att reka och då visade det sig att bilar med normalt chassi inte klarade de extrema påfrestningarna. Stötdämparna fick jobba så mycket att oljan i dem blev så varm att dämpningen upphörde.
Med FourC märktes ingen mattning alls. Bara total kontroll samtidigt som komforten var överdådig."
av croos
kolla att den kan driva på bakhjulen det verkar vara en svaghet på haldexen att vinkelväxeln ger upp annars är det nog att kolla det vanliga vid beg köp :)

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]