Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Mitt gamla takräcka måste tyvärr gå i pension. Det har passat både till en Hyundai Kombi och en Passat Kombi men nu blev det en storlek för liten när jag köpte XC70'n. Har Bilia några original takräcken? Eller finns det inga såna? Jag hade Thule innan, dom har gjort sitt jobb i tillsammans 15 år så kvaliteten kan man inte klaga på :)
Så nu är det dags att köpa nya, vilka tycker ni man ska köpa? Jag använder dom en hel del både till att frakta virke till sommarstugan och för takboxen.
av S.t.r.a.n.D
Jaa dom är snyggare, dyrare också skulle jag gissa. :) Funktionsmässigt tror jag inte det skiljer något. Det skulle isf vara att de med vingprofil är lite böjda, följer takets form. Men du spänner ju ändå fast lasten så det spelar nog ingen roll.

Nej, tyvärr inga priset. Men du har ju artikelnummret där i länkarna. Slå en signal till bilia och ge dem nummret så går det mycket snabbare än att dom ska leta i datorn.
av yuphin
Det blev standardmodellen. Bilia har kampanjpris på den just nu...nedsatt från 950 till 795 om man har Volvokortet...
RoadKiller skrev:Jaa dom är snyggare, dyrare också skulle jag gissa. :) Funktionsmässigt tror jag inte det skiljer något. Det skulle isf vara att de med vingprofil är lite böjda, följer takets form. Men du spänner ju ändå fast lasten så det spelar nog ingen roll.

Nej, tyvärr inga priset. Men du har ju artikelnummret där i länkarna. Slå en signal till bilia och ge dem nummret så går det mycket snabbare än att dom ska leta i datorn.
av yuphin
RoadKiller skrev:Okej, det är ju enkla att plocka av om det skulle vara så.

precis går snabbt att plocka av dom när man inte behöver dom med den nyckeln som följde med...

är det Thule lasthållare egentligen?
av S.t.r.a.n.D
Vet inte men något märke har de garanterat märkt om. :) Som med allt annat, lägger det i en blå låda och lägger lite på priset. :)
av yuphin
S.t.r.a.n.D skrev:Vet inte men något märke har de garanterat märkt om. :) Som med allt annat, lägger det i en blå låda och lägger lite på priset. :)
:) jo så är det..fast om det är Thule så var nog 795 inte så dyrt...
av borstarmicke
Personligen så sålde jag mitt vingprofilräcke, snyggt att titta på men kass att inte ha några utstick för surrbanden när man skall lasta virke lr platta pkt från Ikea...

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]