Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
GhostKnight skrev:pettson : aha... så de drabbar inte min "gamla bettan" då moa?
nope..men det är inte fel att hålla ditt spjällhus rent heller ;-//
nä precis.. jag pratade med en kompis som kan lite mer volvo och han sa att de kan räcka med att spjället inte stänger riktigt/kärvar/spjäll-lägesgivaren e kass och lirar fel med tomgångsmotorn så kan de generera en felkod?
av *pettson*
GhostKnight skrev:nä precis.. jag pratade med en kompis som kan lite mer volvo och han sa att de kan räcka med att spjället inte stänger riktigt/kärvar/spjäll-lägesgivaren e kass och lirar fel med tomgångsmotorn så kan de generera en felkod?
Nu är det ju såhär att så enkelt genereras inte en kod. Det ska mycket till innan spjället ger en felkod. Du kommer att märka att bilen går väldigt märkligt innan den koden sätts.
Det låter som 232, och isf håller jag med Carman. Slangkröken får du köpa på Volvo, den är större i ena änden så den går inte att ersätta med en vanlig slang. Det är iaf vanligast, jag har börjat kalla den "232-slangen" :)
Tack för bilden...
Och de var där jag hade felet... slangen hade en spricka precis där den går in i insuget...
Lite start-gas där och motorn höll på att slockna... =)

Tack för all hjälp!!!

Mvh Lasse
Förresten e de någon som har ett artikelnummer eller dylikt på slangen så man slipper 20 min letande med receptions-personalen innan man hittar rätt slamg som man vill ha?!?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jajamen! Sist jag bytte en skrev jag upp det på en lapp så jag skulle slippa leta i katalogen i 20 minuter nästa gång. Sen la jag lappen på ett väldigt bra ställe. Antar jag, för nu har jag inte en aning om var den är...
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw