Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AshtrayY
Är inne på att köpa en V70 och har hittat en sjysst -04 för 110 000. Tyvärr saknar den larm och insynsskydd, något man gärna har här i Stockholm. Nu undrar jag om/var man kan få detta installerat och vad det kan tänkas kosta.

/Ash
Användarvisningsbild
av isak
hej.
insynskydd kan har jag ett grått som jag inte har behov utav.
isak.
Användarvisningsbild
av wissel
Hej.
Larm är ju bra att ha förstås, du får säkert svar här när som helst....jag betalade 1600 :- för mitt på förra V70in,
Med Installation. Troligen dyrare numera :?:
Insynsskyd typ Rollo brukar finnas gott om på Blocket för en 300-500 hundring.Själv har jag tagit bort det då jag fått för mig att det "lockar" idioterna som då tror att det finns något värdefullt som man "gömmer" :idea:
Lycka till
Freddie :-)-)
Användarvisningsbild
av CarMan
insyns skyddet instalerar du enklet själv, ingen håltagning behövs, allt är förbetett.
larm instalerar du smartast volvo orginal, då bilen då kan öppnas med samma fjärr du redan idag har & att halva larmet redan finns i bilen, så man behöver inte montera avkänere för dörrar eler koppla strömtjuvar som med tiden kan krångla.
av Fred
Jag har också ett grått insynskydd (rollo) till salu! Skyddet är gjort så att man enkelt kan ta i och ur det för att kunna fälla sätena bland annat, så inte behöver du åka till Volvo för att få in ett sånt!

Mvh
/Fred
av S.t.r.a.n.D
Jag måste nog hålla med wissel faktiskt. Det inbjuder ju tjuven litegrann att det finns något man gömmer där under som man inte vill ska synas. Har du otur får de inbrott fastän du inte har något där bak.
Dagen tjuvar stoppas nog inte av detta. Då tror jag hellre mörkaste toningen är bättre. Det är mer normalt att ha plus att även på nära håll kan det vara svårt att se in(iaf syns de sämre) och i mörker syns inget.

Men men om du vill ha detta så kolla blocket. Tycker det dyker upp ett par stycken varje vecka.
av Fred
Hur tjuvar fungerar är lite svårt att svara exakt på eftersom man själv inte är tjuv. Dock jag tror nog att det är större risk att få en bakruta pangad om det till exempel ligger en laptop fullt synlig i skuffen än om man har en Rollo utdragen. Om man inte har insynsskydd kan personer, som kanske inte normalt sätt skulle våga dra till en ruta, frestas av synen av en värdepryl. "Tillfället gör tjuven" heter det ju!

Det är som det är med allt stöldskydd...man kan skydda sig från många men långt ifrån alla. Har man inget stöldskydd alls kan alla frestas till att stjäla...
Sen beror det ju lite på var man parkerar bilen också. Jag skulle aldrig dra för ett insynskydd om jag parkerat på en "skumt" område. Då skulle jag ta med mig alla grejer och lämna god insyn för att visa att inget spännande finns i bilen. Om jag däremot parkerar på en normal stadsgata så kan ett insynsskydd vara väldigt bra för att hindra förbipasserande "smash´n´grab":are

Jag har nu ordnat med mörkaste filmen på mina rutor bak då jag ofta kör med baksätet nere pga skrymmande värdefull utrustning i bilen. (Därför har jag nu ingen användning för min Rollo längre!)

Mvh
/Fred
av S.t.r.a.n.D
Jaa det har du rätt i. Men vem lämnar en laptop synlig helt öppet?? Inte för att vara sån, men det är väl ganska korkat vart du än parkerar?? Tycker jag iaf.

Plus att tonade rutor är snyggare än icke tonade, två flugor i en smäll :)
av Fred
Laptop var bara ett exempel. Det kan ju lika gärna vara en ryggsäck som lockar en förbipasserare. Att den sen råkar innehålla träningskläder kan ju inte tjuven veta.

Innan jag filmade min bil använde jag Rollon hela tiden, sååå mycket skönare än att hela tiden behöva tänka på vad man hade där bak i bilen. Bara att dra över så är saken ur värden. Det är nog inte så många tjuvar som slår in en ruta för att det kanske finns något under Rollon...då går de nog hellre vidare till nästa bil där något värdefullt faktiskt syns...

Mvh
/Fred
av S.t.r.a.n.D
Men det finns väldigt många som även gör just det, att bara slår in en ruta för att dom är dum i huvudet (fördommar). Kan dom inte sno sakerna så slår dom sönder det istället, den berömda avundsjukan.
Jag säger inte att alla tjuvar kommer göra inbrott bara för att man har rollon. Men det inbjuder ju till det för att man vill dölja något. För det är ju syftet med den iaf, att inte visa vad man har i bagaget.
Hur många kör med rollon utdragen hela tiden trots att det är helt tomt i bagaget? Den är ju bara ivägen då tycker jag. Självklart finns det några som gör det. Men de flesta gör nog inte det gissar jag utan att ha läst någon undersökning. Utan de drar för den när de vill ha insynsskydd och inte visa vad som finns i bilen.

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]