Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Styx
Har precis fått hem min KCR-box och tänkte montera den, det skulle ju vara lätt hade jag hört...

Skulle inte tro det. Om det är där jag tror (se bild) går det ju inte att komma åt det utan att riva undan massor av saker..

Är det verkligen där boxen skall sitta.??

Om det behövs har jag fler bilder.. Men pilen pekar ner mot undre delen av blocket och det finns inte en chans att komma ner med nävarna där.. :cry:

/M

Bild

edit 17.25 Bildlänken ändrad
Senast redigerad av 1 Styx, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Dobermann
Ingen bild för mig iallafall ;(
av Styx
Såå, nu skall länken till bilden fungera bättre...
/M
Användarvisningsbild
av Sparkz
riva undan massor av saker.
Fyra skruv till kåpan och ett par slangklämmor?
av Styx
Men det är den det gäller i alla fall då..
Var lite osäker när den satt så illa till och KCR's reklam tydde på att det var så himskans enkelt..

Då får jag väl göra så att jag röjer lite bland slangar och annat krafs som finns i vägen då..
Problemet är att det är så snablans trångt där nere mellan fläkt och block så jag har svårt att få ner mina stora nävar :???:
Men har andra klarat det skall väl jag göra det..
//M
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag har aldrig monterat någon KCR, men jag antar att den ska kopplas in mellan ett kontaktstycke på pumpen?

Fläkten är inte så svår att ta loss heller om man röjer lite kablar. Dom nedre skruvarna har "öppna" hål, så dom behöver bara lossas lite.

Var försiktig med anslutningen till den lilla slangen på röret från turbon, den brukar lossa.
av alan
Hör gärna av dig om du blir nöjd för jag funderar på att köpa en box till min bil. Har sätt nya boxar på blocket för 1400 kr
av olson
Lite mer åt sidan. Motorns högra framsida. Under vacuumpumpen typ...
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]