Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carboy
Takbelysning!
I min V70 hände samma sak att lampan då och då tände.Jag plockade ut den och det visade sig vara fukt vid
kontaktytorna. Jag lät det vara öppet, alltså ingen kåpa på , i några dagar så att det kunde torka ut ordentligt.
Har inte haft problem sedan dess(2 år) Värt ett försök!
Användarvisningsbild
av wissel
Naturligtvis har det inte hänt en enda gång sedan jag beskrivit det här på Forum. Märkligt, undrar om Niccron satte lite exorsism iaf. :lol: men tackar för tipset för det kommer säkert igen. :(
av TheRing13
morning,

har samma problem i min v70-02 vid kraftigt gaspådrag tänds all belysning i bilen 1 sec men det visas inget felmeddelande.
jag har oxå fått för mig att det hänger på bakluckan men har inte lyckats åtgärda problemet.

/TheRing13
Användarvisningsbild
av wissel
Har äntligen hittat felet. det är Höger bakdörr, när frun som jag har lärt att stänga dörrarna försiktigt :-(O) har varit o lagt in saker där så kommer felet. Jag får nu lära om henne, slå lite hårdare på Hö.bakdörr. Så lite glapp i en Microkontakt är min analys, det är så ytterst lite att jag nu inte bryr mig, stänger dörren hårdare = Billigare o mindre jobb. 8)
Användarvisningsbild
av greeeken
wissel skrev:Har äntligen hittat felet. det är Höger bakdörr, när frun som jag har lärt att stänga dörrarna försiktigt :-(O) har varit o lagt in saker där så kommer felet. Jag får nu lära om henne, slå lite hårdare på Hö.bakdörr. Så lite glapp i en Microkontakt är min analys, det är så ytterst lite att jag nu inte bryr mig, stänger dörren hårdare = Billigare o mindre jobb. 8)

Hehehe när det tagit så lång tid att lära upp frugan att ta det lugnt me dörren så ska man lära om dom att ta i lite hårdare.
Men i längden kanske det är billigare att fixa till felet?
av Babypuss
Skulle ta barnen och köra och handla nu. Som tur var gick jag ut och skulle dra igång bilen först för att få lite värme. INTE ETT LIV!! Inte ens klockan tändes! SUCK! Batteriet slut! Troligen dörrbelysningen i passagerardörren fram som har tänts och dragit ur batteri-kraften. Jag har en V70-99 och detta har hänt tidigare.

Plötsligt tänds lampan i dörren. Händer det nattetid när bilen är låst så tjuter larmet och väcker varenda granne. Lagom kul när det händer varannan natt ungefär. Så nu har den stått olåst och tänts och vi har varit lyckligt ovetande om detta. Kan tillägga att bilen inte varit igång på två dagar så det har funnits gott om tid för att ladda ur.

Frågan är nu: Vad gör jag åt detta?

Säkringen till belysningen har jag tagit väck tidigare men nu vintertid är det knepigt att inte se när man ska in i bilen med barn och allt...
Användarvisningsbild
av wissel
Hej babypuss.
Jag tror att din V70 99 har lite annorlunda mjukvara, på min så släcks belysningen efter ca 10 minuter för att inte detta skall hända.
men att det för din del troligen är en microkontakt i någon av dörrarna som skojjar är nog ganska troligt.
Hur mäta fram vilken som är paj kan nog vara en grannlaga uppgift ? :???:
Kanske få en rapport via avläsning av larmet varför det löst ut, kanske det säger vilken dörr som öppnats :?:

Freddie
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]