Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeMan
Ja...rubriken säger väl allt.

Har en V70 (gasbil) från 2002 där klädseln är...inte fin...helt enkelt. Går det på något enkelt och någorlunda
billigt sätt att byta klädseln på sätena?

Tacksam för svar!

//HeMan
av S.t.r.a.n.D
Jaa nog går det att byta. Om du är kunnig på det givetvis. Har hört att det är en stor fördel att ha en ?klädseltång?, om det nu heter så, iaf ett speciellt verktyg för att klämma ihop stiften till klädseln.
av HeMan
Såna här "överdrag" till bilstolar som säljs på exempelvis Jula, funkar de? Är det lätta att överdra?

//HeMan
Användarvisningsbild
av Magnus308
HeMan skrev:Såna här "överdrag" till bilstolar som säljs på exempelvis Jula, funkar de? Är det lätta att överdra?

//HeMan

Man ska vara försikig med överdragsklädsel då det kan försämra krockskyddet, I en del volvo bilar finns inbyggda krockskydd i stolarna som kan hindras av en överdragsklädsel.
Vet inte om din bil har det men kolla upp det innan du monterar en överdragsklädsel.
av HeMan
Magnus308 skrev:
HeMan skrev:Såna här "överdrag" till bilstolar som säljs på exempelvis Jula, funkar de? Är det lätta att överdra?

//HeMan

Man ska vara försikig med överdragsklädsel då det kan försämra krockskyddet, I en del volvo bilar finns inbyggda krockskydd i stolarna som kan hindras av en överdragsklädsel.
Vet inte om din bil har det men kolla upp det innan du monterar en överdragsklädsel.
Mycket intressant och bra/viktig poäng, tack.

Det är all klädsel som jag skulle vilja fräscha upp, helst med läder. (småbarn)

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]