Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Hur som helst så lutar det åt 03:an, utrustningen lockar. Sen så tycker jag att det är en fördel att det redan är 170-hästarn med den enkla anledningen att jag inte behöver blanda in en tredjepartsfirma som ska lattja med programvaran.

03:an verkar ha stått ett tag, bör man oroa sig för batteriet?
Bilfirman har ägt den sen April nämligen.
Användarvisningsbild
av henka35
Gå på den med 170 hk. Faktiskt väldigt bra drag när man går över 4500 rpm.
Jag provade förra veckan en kompis 325ix -02. Den var då inte speciellt mycket snabbare än min. Dock har den ju permanent 4x4.

Jag kört V70 D5 AWD i jobbet och i högre farter (över 110km/h) så hänger 170:an väldigt bra med jämfört med D5:an.

03:an hade ju även Xenonljusen... :)
Sedan vad det gäller framvagnsproblem så har 04:orna samma problem som 03:orna. Så det gäller att ha lite tur...

/Henrik
Användarvisningsbild
av Bosa
Dessa val, snart blir det en 245:a från -80.

Har avpolleterat 03:an faktiskt, det som gjort att jag skippar den är att dels så är jag inte intresserad av varken regnsensor eller bensinvärmaren, dels den ljusa klädseln och framförallt så började handlaren backa på inbytespriset på min bil. Har ju hittat 04:or som faktiskt är billigare och med mindre mil än den där 03:an. Dock 140-hästarn men med mörk inredning, drag, mvk och flång nya Hakka4 på nya alu. Är iofs Addition-bilar men har tagit mig en funderare och kan leva med den utrustningsnivån om jag stoppar i färddator och rattknappar till stereon.

Så nu är det nya tag som gäller. :D
av NCR
Bosa skrev:Dessa val, snart blir det en 245:a från -80.

Har avpolleterat 03:an faktiskt, det som gjort att jag skippar den är att dels så är jag inte intresserad av varken regnsensor eller bensinvärmaren, dels den ljusa klädseln och framförallt så började handlaren backa på inbytespriset på min bil. Har ju hittat 04:or som faktiskt är billigare och med mindre mil än den där 03:an. Dock 140-hästarn men med mörk inredning, drag, mvk och flång nya Hakka4 på nya alu. Är iofs Addition-bilar men har tagit mig en funderare och kan leva med den utrustningsnivån om jag stoppar i färddator och rattknappar till stereon.

Så nu är det nya tag som gäller. :D
Färdatorn kostar 700:- för spaken och 3200:- för programvaran. Så jag struntade i det i min förra bil. Rattknapparna får du installerade och klara för 1200:-.

Och en kommentar ang 140 vs 170hk. 140hk lämpar sig bättre att dra saker med (husvagn osv) än 170hk då man måste varva ordentligt i den sistnämnda för att få ut alla kusarna. 140hk når sitt maximala vridmoment på lägre varv.
av boeder
HAr du hittat någon bil ännu? Du får min V70 2.5T -04 Business enligt annons 224.000 men du får den för 210-215000 (prutpriset). Den har gått 5992 och står nypolerad och snygg i garaget sedan Tor 6/1 efter 6000 mila servicen. Bromsar fram bytta vid 5000 mil på ett garanti jobb. Du har svårt att hitta en sådan välvårdad bil som min. Tänk på att många bilar som ligger runt 4500-5000 mil på mätaren kommer snart att få genogå 6000 mil service samt bromsar fram. Den kostnaden skall du räkna in i din kalkyl, vad det gäller dyrare försäkring är det inte någon stor skillnad hos Volvia, vad det gäller service kostnaden är den verkligen så markant högre??? Min bil är verkligen pedant skött och mycket fin samt alla garanti jobb utförda.
Silver met. med Svart inredning + övr. utr

M.v.h Robban

[email protected]
0706-187122

Varför verkar så många ha emot 2.5T lätt trycks turbon?
av NCR
boeder skrev:HAr du hittat någon bil ännu? Du får min V70 2.5T -04 Business enligt annons 224.000 men du får den för 210-215000 (prutpriset). Den har gått 5992 och står nypolerad och snygg i garaget sedan Tor 6/1 efter 6000 mila servicen. Bromsar fram bytta vid 5000 mil på ett garanti jobb. Du har svårt att hitta en sådan välvårdad bil som min. Tänk på att många bilar som ligger runt 4500-5000 mil på mätaren kommer snart att få genogå 6000 mil service samt bromsar fram. Den kostnaden skall du räkna in i din kalkyl, vad det gäller dyrare försäkring är det inte någon stor skillnad hos Volvia, vad det gäller service kostnaden är den verkligen så markant högre??? Min bil är verkligen pedant skött och mycket fin samt alla garanti jobb utförda.

M.v.h Robban

[email protected]
0706-187122

Hoppla, 19.000:- ner i pris på bara 12 inlägg. Ja det märks ju att du är nöjd med din 2.5T, eller hur var det? :wink:
av boeder
NCR skrev:
boeder skrev:HAr du hittat någon bil ännu? Du får min V70 2.5T -04 Business enligt annons 224.000 men du får den för 210-215000 (prutpriset). Den har gått 5992 och står nypolerad och snygg i garaget sedan Tor 6/1 efter 6000 mila servicen. Bromsar fram bytta vid 5000 mil på ett garanti jobb. Du har svårt att hitta en sådan välvårdad bil som min. Tänk på att många bilar som ligger runt 4500-5000 mil på mätaren kommer snart att få genogå 6000 mil service samt bromsar fram. Den kostnaden skall du räkna in i din kalkyl, vad det gäller dyrare försäkring är det inte någon stor skillnad hos Volvia, vad det gäller service kostnaden är den verkligen så markant högre??? Min bil är verkligen pedant skött och mycket fin samt alla garanti jobb utförda.

M.v.h Robban

[email protected]
0706-187122

Hoppla, 19.000:- ner i pris på bara 12 inlägg. Ja det märks ju att du är nöjd med din 2.5T, eller hur var det? :wink:

Jag är grymt nöjd, men som vu vet brukar "vanligt" folk pruta och de sistnämda priset är sista pris och ingen prutmån i det. Jag har köpt en ny som levereras om ca. 5 veckor med Automat bl.a. En 2.5T till, nöjd som f_n. Hoppla vidare med nya 210 hk de du. VArför skulle jag inte vara nöjd? Jag brukar vanligtvis byta varje år så denna bil är den som jag behåll längst samt haft 3 st silver pch byter till Lunar Guld nu. Varför är du så skeptisk? Vad tror du jag skulle hitta på allt, kolla på bilen så förstår du.

m.-v-h Robban
av NCR
boeder skrev:
NCR skrev:

M.v.h Robban

[email protected]
0706-187122

Jag är grymt nöjd, men som vu vet brukar "vanligt" folk pruta och de sistnämda priset är sista pris och ingen prutmån i det. Jag har köpt en ny som levereras om ca. 5 veckor med Automat bl.a. En 2.5T till, nöjd som f_n. Hoppla vidare med nya 210 hk de du. VArför skulle jag inte vara nöjd? Jag brukar vanligtvis byta varje år så denna bil är den som jag behåll längst samt haft 3 st silver pch byter till Lunar Guld nu. Varför är du så skeptisk? Vad tror du jag skulle hitta på allt, kolla på bilen så förstår du.

m.-v-h Robban
Jag skojade bara lite... :D
av boeder
Ok. Vad tror du varför "folk" är så skeptiska mot 2.5T maskinen? Jag tror att det har med tidigare modeller som Högtrycksvarianter att göra? Vad tror du? Många pratar om utrustning hit & dit med mugghållare osv. Jag förstår inte varför de inte kollar på lätt trycks turbon då det oftast är tillräckligt med utrustning och ½ skinn eller hel skinn och inte textil/vinyl etc. Är det bara jag som gillar lätt trycks turbon? Den nya bilen är en 2.5T med nästan all utrustning som jag har råd med, inget skinn då jag inte vill ha det. Men tog en Kintec och byggde vidare på den för ville inte ha nedlackat underrede.
av NCR
boeder skrev:Ok. Vad tror du varför "folk" är så skeptiska mot 2.5T maskinen? Jag tror att det har med tidigare modeller som Högtrycksvarianter att göra? Vad tror du? Många pratar om utrustning hit & dit med mugghållare osv. Jag förstår inte varför de inte kollar på lätt trycks turbon då det oftast är tillräckligt med utrustning och ½ skinn eller hel skinn och inte textil/vinyl etc. Är det bara jag som gillar lätt trycks turbon? Den nya bilen är en 2.5T med nästan all utrustning som jag har råd med, inget skinn då jag inte vill ha det. Men tog en Kintec och byggde vidare på den för ville inte ha nedlackat underrede.
För att folk inte skiter pengar som du verkar göra?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Stiften kommer åt genom att plocka bort plas[…]

Taklucka 164 vajerfel

Hej! Har en Volvo 164 där takluckan slutat f[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte det […]

Har bilen inne på verkstad nu. Det som ska b[…]