Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Kalas! En sådan tittade jag på i helgen men då var dom betydligt dyrare. Får bli en sådan imorgon.

mvh
Anders
Glöm inte att fota och skriva ihop en guide, jag har aldrig bytt en toastol :D

Sitter här och funderar på om det finns toasitsar i kolfiber eller kolfiberlook iallafall, skulle kanske va läckert hmmm
Vet inte hur det ser ut uppe hos Brainy men i Gbg så har vi något som heter Hammars trä (tror jag) & som har allt ifrån begagnade fönster, köksskåp osv men oxå begagnade Gustavsberg toaletter.... spelar ju ingen roll om den är begagnad då klorin rengör det mesta.... speciellt dyra ska de inte vara heller.
Något liknande ställe kanske finns uppe i dina trakter Brainy?
Har dubbelspolfunktion på IFÖ:n och den e inte rolig efter 5 år.. Knappen glappar och lever om.... Och sen kan det börja tjuta när den ska fylla på vatten med..ibland mitt i natten med för den delen; då får man gå upp o spola så det slutar tjuta..
Men det kanske bara är just den modellen, vad vet jag. Har skruvat isär och mekat några ggr men problemet kommer tebax efter några veckor igen. Har iofs inte bytt några delar men det får jag väl göra snart så vi får sova..

//Matzen
Nu skall vi inte snåla braniy, kostade på mig soft close funktion på mina muggstolar, så gött att bara peta till locket och det stänger sig mjukt o fint, problemet är att man vänjer sig så fort att petar igen alla andra stolar oxå som man besöker med resultatet att det smäller rejält!

Nä allvarligt, köp ifö, gustavsberg eller ido, då har du en stol som håller "livet" ut.

/L
Vad har du för modell av Gustafsberg? Hur är den trasig? Är ju egentligen rätt så enkel uppbyggnad så allt går ju i princip att laga.
För delar finns garanterat, om inte det finns hemma så borde vilken rörmokare som helst kunna beställa hem.
Jag fick tag på delar till min gamla Gustafsberg som är från 1954 :)
matzen10 skrev:
Brainy skrev: dags att återuppliva snubbar som jobbar matte?

/Anders
Ja!
Fast inte i helgen bara; jobbar... Kan du hålla dig till tisdag?? :mrgreen:

---> Matzen

Hålla sig till tisdag :mrgreen: :P
Amarace skrev:Vad har du för modell av Gustafsberg? Hur är den trasig? Är ju egentligen rätt så enkel uppbyggnad så allt går ju i princip att laga.
För delar finns garanterat, om inte det finns hemma så borde vilken rörmokare som helst kunna beställa hem.
Jag fick tag på delar till min gamla Gustafsberg som är från 1954 :)
Krosskada på lock och cistern :D
Inte en aning om vad modellen heter, den är från 84 enligt lappen som satt under locket.

Det är lugnt matte, jag säger till damen att gå på jobbet innan hon kommer hem!

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]