Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Amfibie skrev:Har varit på Volvo verkstaden idag. Kardanaxeln snurrar inte och någon 4-hjulsdrift finns således inte...
Köpte denna bil av Liljas Bil AB i Kalmar för 1 månad sedan. Gav 170 000SEK för en bil som inte funkar.
Känns kul...
Vilken tur då att Liljas bil är tvingade av lag att laga detta på garanti! Inom 6 månader ska alla fel som uppstår anses ursprungliga och åtgärdas kostnadsfritt av säljaren. Detta regleras i konsumentköplagen och är ingenting som de kan slingra sig ifrån.
av Andy1983
Precis som Lövet säger ska Liljas Bil fixa detta, inget snack om det. Ring dom och säg detta, funkar inte det så ring Konsumentverket eller Allmänna Reklamationsnämnden och be en ombudsman ringa dit och förklara detta för dom, så gjorde jag och då jävlar händer det saker kan jag säga

Stå på dig, ge INTE upp för du har rätt även om Liljas kanske vill hävda motsatsen. Låt heller ingen annan skruva med bilen, utom att konstatera felet självklart

Lycka till
av Psyko
Måla nu inte faan på väggen direkt :wink:

Kontakta dom om ditt problem och se till att dom får titta på
bilen och konstatera felet.

Jag är positivt lagd och tror att det löser sig utan problem om du
köpt bilen för en månad sen.
av croos
"tur i otoren" var glad att du köpte bilen på vintern så felet upptäcktes i tid, det hade varit sämre å köpt den i april och upptäckt det i december
av Psyko
croos skrev:hur har det gått? vad var/är det som fela?
Kan inte var så mycket annat än hylsa/vinkelväxel om inte kardan snurrar
av croos
vad kostar delarna och hur svårt är det att byta själv? Verkar som man får räkna med att det kommer hända......
av Tommys
Hejsan

jag har samma fel i min XC70 2004, den slirar på framhjulen utan att AWD slår till. Har varit på Volvo och kollat felkoder, men det visar ingenting. Jag har en 855 1997 AWD och den är otrilig att köra i snö, stannar inte för något. mmedans XC70 är hopplös, den är bara framhjulsdrifen för tillfället. Har kollat alla säkringar , men inte...
Tacksam om någon har ett svar på detta, förmodligen kostar det " skjortan" att lämna in den på felletning på Volvoverkstad. Har inga missljud som jag hör

Tommy
Användarvisningsbild
av camaro69
@ Tommys

Om du varit på Volvo och läst felkoder, så borde dom väl ha lyft bilen och kollat vad som felade.

Men nu vet du att det inte är elfel, utan troligen ett mekaniskt fel.
Omöjligt att avgöra via internet med nuvarande information.
Det är nog bättre att du kontaktar Volvoverkstaden för felsökning och prisuppgift.

Om del inte startar med en förgasare full med[…]

Vad tror ni och fylla upp tanken med enbart hvo100[…]

Vevhusventilation B5204T9

Hej, Någon som vet hur vevhusventilationen […]

XC60, 2011, manuell. Utifrån felsymptom och […]