Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Oj vilken historia. Men det där måste ju bara lösa sig. Älvsjöbyhus kan väl inte vara så dumma att dom vägrar åtgärda det hela?

Känns rätt skönt att ha byggt själv nu va?
Användarvisningsbild
av Loner
Rätt tragiskt, dom skulle ju ha flyttat in i oktober, huset står tomt ännu...

Dom byggde dessutom på tomten som vi tingade, men övergav för den vi nu byggde på.

Historien med besiktningen vet jag inte så mycket om, men vattenskada var ingen rolig grej..
Det sprang läck mellan inkommande och vattenmätaren, och vi här på frösön har ca 10-13 bar på inkommande, så det blev MÅNGA liter på en natt.

/L
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag såg programmet, och intervjun med Älvsbyhus-VD:n. Kan säga att den mannen hade jag inte viljat köpa en begagnad bil av, o ej heller ett hus naturligtvis... :roll:
Användarvisningsbild
av Funk
Jag bor själv i ett Älvsbyhus sedan 6 år tillbaka, och hade seäkert tvekat om jag sett inslagen innan jag köpt av dem..
Men, jag kan gott säga att jag inte haft några större fel på mitt bygge, och de få fel som fanns rättades till ganska omgående och med bra kvalitet.

På ett par punkter så märker man ju att Älvsbyhus är billiga, men det får man kanske räkna med.. T.ex vår blandare i köket får tätas om vartannat år, men det är ju en Orasblandare och inte Älvsbyhus egna. Likaså är ytterdörrarna inte helt hundra nu efter 6 år, med även där är det underleverantörers garantier som inte är vatten värda.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Hilmer
Bor sedan ett drygt år tillbaka i ett Älvsbyhus (Sleipner+V21) och visst finns det detaljer som borde vara bättre, men överlag så är vi mycket nöjda.
Om man kikar på länken nedan (som även finns i ett tidigare inlägg) så känner vi inte igen oss alls, det verkar finnas stora skillnader mellan de olika firmorna som monterar och färdigställer husen :???:
http://medlem.spray.se/tyr/images/tyrfel/
Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]