Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Jag har tyvärr varit in på dahl, ringt gustavsberg har jag dock inte gjort.

varför är dubbelspolfunktionen onödig? Det är väl bra att slösa mindre vatten?
Trycket i snålspolningen brukar inte räcka till, har man lite äldre rörsystem finns risk för stopp.
De är även tekniskt mycket sämre, spolmekanismen går sönder mycket lättare. Kostnaden för att laga den är större än besparingen på vatten.

Dessutom är det vanligt att man först trycker på snålknappen, när inte det räcker trycker men på normalknappen för säkerhets skull. Man har då använt 50% mer vatten än en normal wc-stol.
Det är väl ändå bara en behållare i snålstolen?
Dvs, tryck på snålknappen -> 50% åker ut -> tryck på normalknappen -> restrerande 50% plus de få cl som hunnit fyllas på åker ner i avloppet.

Jag har nog haft "snålstol" de senaste 8-10åren förutom i denna lägenhet som jag flyttade till i höstas och aldrig upplevt problem med dem.
det jag lurar mest på är hur högt det är upp till sitsen, för 355mm är väl bredden?

Lär nog ringa till rusta och fråga, åka nästan 10mil för att sen få se att den är för låg har jag ingen lust med.

Mätte när jag var på rusta i förrgår men pratade i telen samtidigt och disträ som jag var så har det helt fallit ur minnet.

mvh
anders
Vart har du närmsta coop bygg då? verkar som att alla coop bygg har erbjudande på en toastol för 995kr denna veckan
Brainy skrev:Är du säker på det? Jag var in där i söndags. Det är ungefär samma avstånd som till Rusta.

Ingen som har en länk på vad det är för stol dom kränger?

mvh
Anders
Gå in på http://www.coop.se och klicka dig fram till ditt coop bygg varuhus, där brukar veckans erbjudanden finnas som pdf...
skovde skrev:
Brainy skrev:Är du säker på det? Jag var in där i söndags. Det är ungefär samma avstånd som till Rusta.

Ingen som har en länk på vad det är för stol dom kränger?

mvh
Anders
Gå in på http://www.coop.se och klicka dig fram till ditt coop bygg varuhus, där brukar veckans erbjudanden finnas som pdf...
Jag ska endå åka till coop nu så jag kan spana lite, borde ju va samma stol i alla städer?
Brainy skrev:Det skulle uppskattas :)

Låter som det kan vara värt att åka en sväng imorgon!
Verona heter den
Hel/halv spolning
3/6 liter

Toasits ingick inte, ser helt okey ut...
stod nått om dolt vattenlås som skulle underlätta vid städning
Och måtten på den ser du ju på kartongen bredvid toan :)

Bild

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]