Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av unpmcj
Returslangen till styrservon har börjat läckt vid klamman längst upp på motorn, är detta ett vanligt fel, är det någon som vet om det finns pirat eller är det bara orginal som gäller
Användarvisningsbild
av halmstaden
Jag har precis samma läckage, om jag förstår dig rätt, ovanför generatorn. Det är bara slangklämman som ska bytas så den kan man lika gärna köpa original anser jag. Kolla så det inte läcker något vid slangklämman närmast servon också.

MVH
av S.t.r.a.n.D
Vet ej om den klamman är ett vanligt fel, därimot klamman som sitter på utgående slang från servotanken är vanlig att den tappar spänning och det börjar läcka där. Prova bara byta mot en klamma med rätt storlek så spelar det nog ingen roll om den är köpt på biltema eller volvo.
av unpmcj
unpmcj skrev:Returslangen till styrservon har börjat läckt vid klamman längst upp på motorn, är detta ett vanligt fel, är det någon som vet om det finns pirat eller är det bara orginal som gäller
Jag uttryckte mig fel klämman är den som håller slangen på rätt plats ovanför generatorn det är en 3cm lång spricka i slangen så för min del är det själva slangen jag menar

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]