Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Min toalett har gått sönder och då jag inte planerar att bo kvar i lägenheten speciellt länge så tänker jag inte lägga några fantasisummor utan vill ha en billig funktionabel stol. Självklart ska den också hålla för näste ägare men det behöver inte vara något extravagant.

Jag har kikat på denna på rusta http://www.rusta.se/wc_stol_med_lock_p95301264.html som kommer som byggsats. 895kr

Jag har sen kikat på en IFÖ som designmässigt ser identisk ut! men som kostar 1800kr och då ingår inte sitsen utan kostar ett par hundra till.

Vad säger ni?

mvh
Anders
Åh, skita i. :wink:

Problemet med dessa billiga importgrejor är, om det skulle uppstå något fel, så är det oftast omöjligt att få tag i reservdelar. Bara att köpa nytt igen.
Byggvaruhusen brukar ju ofta ha paketpris på "riktiga" toastolar med sits.

Köp en riktig "mugg" och stöd svensk industri, så vi slipper arbetslöshet. :wink:
Ja det absolut billigaste på byggvaruhusen var ifö för 1800kr, sen sprang det snabbt iväg över 4000kr, speciellt om jag ville ha en gustavsberg.

Anledningen till att jag måste byta ut min gustavsbergsstol är ju att det är helt omöjligt att få tag på några reservdelar. När jag har jagat runt så har jag fått höra att det nästan varit omöjligt även om stolen var flång ny.
Ring Gustavsberg och fråga efter delar. För delar finns.
Dahl brukar ha reservdelar till muggstolar och deras personal brukar vara utbildade, till skillnad från en finnig junior på ett stort byggvaruhus.
Ska du bara bo i ett par år så finns ingen anledning att betala dyra pengar för nästa ägare ska kunna gå på dass problemfritt i 10 år.

En rustatoalett kommer garanterat att funka precis lika bra säg de första 5 åren men sedan när man ska ha delar har de bytt leverantör 8 gånger. Men i ditt fall är ju inte det något problem.
Ett par år är definitivt längre än jag tänker bo kvar.
Men lite rent samvete vill jag ju ha när jag säljer med. Men det lutar starkt åt rustatoan!

På de toaletter jag har mätt på så verkar kopplingarna vara standardiserade så det verkar bara vara att ställa den gamla toaletten på samma ställe som den gamla och koppla in vattnet. Är det korrekt?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Gizz
Farsan kollade efter ny WC och då sålde COOP Gustafsbergs för 995:- om jag inte minns helt fel. Kolla där också sen tror jag nog att Rustas stol funkar ganska bra medan den är något så när ny.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]