Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Jag skulle vilja påstå att jag inte går under stegar för att jag är rädd att målaren där upp tappar sin hink med färg över mig.. :)

Nej, ärligt talat är jag inte så vidskeplig tror jag..

/Turbo+
av Cicaro
Håller med turbo+ att inte gå under stegar beror snarast på om det är någon som står med en målarhink högt upp :shock:

Det där med nycklarna på bordet tror jag att min farmor nämnde att det hade att göra med att man inte skulle lägga ifrån sig nycklar synligt eftersom det var stor risk att dom blev stulna då och att det därigenom har blivit en noja..

Fredag den 13de är förresten en av de säkraste dagarna i trafiken och på arbetsplatser vad gäller olyckor :) Alla tar det så lugnt och försiktigt :wink:

Dock har jag en liten noja och det är att jag alltid måste känna så dörren har blivit låst, även om jag vridit runt nyckeln, bara för att kolla att det verkligen blev låst :roll: Men det kan jag knappast vara ensam om :lol:
av S.t.r.a.n.D
Cicaro skrev:Dock har jag en liten noja och det är att jag alltid måste känna så dörren har blivit låst, även om jag vridit runt nyckeln, bara för att kolla att det verkligen blev låst :roll: Men det kan jag knappast vara ensam om :lol:
Det känner jag igen många som gör.

Det enda jag kan komma på är isf att jag försöker undvika att gå på brunnslock m.m. Mest bara för att jag inte vill ramla ner om det skulle ligga snett eller nått. Annars kommer jag inte på nått.
Användarvisningsbild
av Ticken
Fast hela den här grejjen med att man måste känna på en låst dörr eller så, det handlar väl egentligen inte om vidskeplighet utan en ren och skär tvångstanke som är tokvanlig bland folk.. Jag gör det med.. :)

/Turbo+
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Grannen rycker alltid i dörrhandtaget när denne låst dörren, jag tycker det är störande eftersom det hörs bra.

Jag kollar alltid att jag har med mig nycklar, mobilen, plånboken flera gånger , eller vad jag nu har i fickan.

Vi använder en från Biltema för ba[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]