Anders E skrev:Japp vanlig service enl vad Bilia rekommenderade. Inget pumpbyte, 850 GLT-92, fast detta var ca 3 år sen.
Fast det intressanta är väl då om det var vattenpumpen som orsakade brottet??
Jag håller med pettson, oavsett status på pumpen så med så långa intervaller som det är på remmar
idag så är ju inte tillägget i pris för att de skall byta pump när de ändå är där och rotar mycket.
jämfört med om de skall riva ner om 6000 mil en extra gång.
var ju skillnad på rödblockarna när det värsta som kunde hända var att motorn kokade om du inte hade uppsikt på mätaren.
Att det skulle vara reklam från lokala handlaren tror jag inte, visst det är deras namn på blaskan men den trycks ju knappast av dem?
Det är ju ingen här som motstrider att den håller 20000mil, men jag skulle oxå vilja veta vad garantierna säger om remmen går pga att pumpen havererar
och volvo inte rörde den vid senast rembytet.
Jag är inblandad i reklamationer i mitt jobb i dag och jag vet att företaget oavsett vilket har strama regler vad gäller alla ersättningar för att sedan utöva "goodwill"
åt trogna och ev stora kunder.
vid en reklamation gäller detta, när hände det?, hur hände det?, vem ansvarar? hur slipper vi betala?
oavsett bransch gäller detta just för att ingen vill betala, finns det en utväg så kommer den med all sannolikhet användas.
av samma anledning har mobiltelefon branschen kommit på "fuktskada ersätts ej" trots att du som användare förmodligen inte haft den närmare fukt än byxfickan och
att amn som konsument skulle tycka att telefonen skall hålla garantitiden ut så gör den inte det om den utsätts för fukt.
Jag vet inte hur många jag känner som blivit nekade reklamationer på dessa pga lite ärg på kontaktytor speciellt i bottenstycken.
återigen, finns en utväg så kommer den användas för ingen vill betala, inte ens du.
Claes