Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av carls
Sådär, nu har jag bytt kranen.
Tog en sväng till macken och en liten omväg på väg hem(körde kanske 1 mil max) och än har den inte dragit något vatten vad jag kunde se. Ska ta en lite längre runda senare ikväll och se.
av Tulldahl
jag hadde samma problem med min kylare och vattnet.. jag bytade termostaten så att den öppnar tidigare för på min motor så pressades vattnet ut vid den där vinklen in till motorn.. bytade även pakningen där och sedan dess har jag inte haft några problem..
av carls
Tulldahl skrev:jag hadde samma problem med min kylare och vattnet.. jag bytade termostaten så att den öppnar tidigare för på min motor så pressades vattnet ut vid den där vinklen in till motorn.. bytade även pakningen där och sedan dess har jag inte haft några problem..
Okej, tror inte det är problemet på min dock, det borde väl synas att det läcker därifrån?
Läcker iaf fortfarande, får lämna in den för provtryckning.
av carls
Kastar upp denna igen, har provtryckt och hittat en läcka, slangen mellan termostathus och kylare, läcker lite där.
Var även ett par droppar hängandes från turbon.

Dock tittade jag för säkerhetsskull ner i ventilkåpan, och på locket var det rätt mycket gräddolja, även nere vid kammen var där en del, fanns lite på stickan med, men efter jag doppat den ett par gången så såg oljan normal ut, finns det nåt säkert sätt att kolla att topplockspackningen är hel/trasig?

Tycker bilen går sämre än vad den gjort innan, den känns svag, tvekar vid acceleration.
Har även felkod 2-3-2, skrev om det i en annan tråd...men det kanske är sammanhängande med det här?
av Vovlo_Henrik
Ett komptest kan avslöja toppackningens skick, om du lossar oljepluggen litegrann när bilen stått över natten så kan du kolla vad som kommer ut, vattnet lägger sig i botten och är det glykol i vattnet så är toppackningen garanterat kass :wink:
Bensinpriser v2

Även denna vecka ser veckopriset på die[…]

Startproblem V70

Du har lagt din tråd under kategorin bilar u[…]

Volvo car UX

Och de har dessutom tagit bort möjligheten at[…]

Elschema hittar du på https://www.manualslib[…]