Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Appel skrev:Men å andra sidan köper jag inte bil med hjärna, jag köper med hjärta... Det är väl det som skiljer mig från dom som förnuftigt struntar i att välja bättre stereo, backvarnare, mm mm mm mm mm mm
Ja precis. Sen förstår jag inte på mig dom som köper skinnklädsel och sedan har sätesöverdrag för att klädseln "ska hålla sig fin". Fin för vem? Nästa ägare? Köper man en bil för nästa ägare? Nä...

Man ska välja det man vill ha och inte fundera över hur mycket man får för det när man byter! :-)-)
Bravo, så skall det se ut. Man skall leva i nuet. Inte hela tiden tänka på nästa "steg" utan njut Du av din mycket fina bil. Själv nybliven XC60 ägare som skall avhämtas nu på tisdag (10 feb) Den har jag köpt med hjärtat
och hoppas få dra nytta av alla valda tillbehör. :-)-)
Idag har vi lagt en order på V70 2.5FT business, summum, svart metallic, drag, high performence, lite små plock som plastmatta koffert, mugghållare bak. Vårt pris blev 294.000. Känns som vi fått ett bra pris, nu väntar man på att veckorna ska gå så man får köra sin nya bil:)
gumssan skrev:Idag har vi lagt en order på V70 2.5FT business, summum, svart metallic, drag, high performence, lite små plock som plastmatta koffert, mugghållare bak. Vårt pris blev 294.000. Känns som vi fått ett bra pris, nu väntar man på att veckorna ska gå så man får köra sin nya bil:)
Antingen har man business eller så har man summum, man kan inte ha två olika utrustningspaket samtidigt......Businesspaketet är ju något som är tillfälligt ihopsatt just nu som säljs till kampanjpris, men det innehåller långt ifrån allt som summum innehållet (vanligtvis är det momentum + något extra). Men oavsett vilket så är 294 papp ett bra pris för den bilen då bilen i kinetic tförande i sig kostar 305000
Jag fårstår hur du tänker med business och summum, men det skiljer sig en del från varandra. På vår order står det Volvo v70 II 2.5 FT Business Summum Flexifuel. På summum är det med silver rails och blanklist runt rutorna och en del detaljer i bilen och utanpå bilen, på business är det metallic lack, Bluetooth handsfree. Visst är det en del saker som går in i vartannat, men för vår del spelar det ingen roll utan vi skulle ändå betalt för metallic lack och Bluetooth handsfree och fick ett bra pris för detta. Det man får räkna bort ytterligare på våra 294000 är miljöbilspremien då landar vi på 284000 :lol: inte helt fel för denna bil och all utrustning som är i den :D
gumssan skrev:Jag fårstår hur du tänker med business och summum, men det skiljer sig en del från varandra. På vår order står det Volvo v70 II 2.5 FT Business Summum Flexifuel. På summum är det med silver rails och blanklist runt rutorna och en del detaljer i bilen och utanpå bilen, på business är det metallic lack, Bluetooth handsfree. Visst är det en del saker som går in i vartannat, men för vår del spelar det ingen roll utan vi skulle ändå betalt för metallic lack och Bluetooth handsfree och fick ett bra pris för detta. Det man får räkna bort ytterligare på våra 294000 är miljöbilspremien då landar vi på 284000 :lol: inte helt fel för denna bil och all utrustning som är i den :D
Har du fått med hela summumpaketet så har du även elmanövrerad förarstol samt backspeglar....Synd att du inte fick med keyless drive också, när man väl har vant sig så går det inte att vara utan. Men det är ju så med kampanjbilar, man får inte välja helt fritt. Men utan tvekan har du fått ett bra pris. Gav 323 för min (kolla spec till höger).
gumssan skrev:Är du nöjd med din? Vi är så förväntansfulla inför att bilen ska komma, men det är ju ett tag kvar än... :lol: Vad drar din i förbrukning?
Blandad körning 1,0l/mil (bensin)....men den är ju fortfarande ganska så ny....har rullat 250 mil, helt underbar bil..det enda tråkiga med den är att det är inte att köra bil, trots motorn, även när man sitter i förarsätet så känns det som om man bara åker med :=)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Red painted Volvo brakes with Brembo stickers on.

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]

Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]