- sön 04 dec 2005, 21:51
Har en 960, 91 års modell. För ett tag sedan började halvljuset slockna när jag körde på ojämn väg eller kom i ett gupp. Trodde först det var nåt problem med ett relä, eller glapp någonstans (borde ju vara det), så jag kollade upp det men hittade inget fel. Lämnade in bilen på verkstad, och de sa att det var dålig kontakt i reläbryggan, och att de kunde fixa det med nya kontaktskor (eller nåt). Hämtade bilen lite senare på dagen och på vägen hem slocknade halvljuset igen. Ska tillbaka till verkstaden med den och se om de kan fixa det den här gången.
Någon annan som haft något liknande problem, och isf vad var det för fel för er. Hm, det knäpper i relät varje gång det slocknar och slås på igen, så jag tror inte att det är något fel på något relä. Det har hållit på så här ett tag, så det borde ha lagt av helt om så var fallet, eller?
Någon annan som haft något liknande problem, och isf vad var det för fel för er. Hm, det knäpper i relät varje gång det slocknar och slås på igen, så jag tror inte att det är något fel på något relä. Det har hållit på så här ett tag, så det borde ha lagt av helt om så var fallet, eller?
Peter Samuelsson
- By HeavyMetal