Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken. Stämmer det inte att alla svensksålda D5or skall ha dieselvärmare med tidur som standard, eller är det bara värmaren som är standard, och tiduret som är tillbehör? I såfall, vad krävs för att få tiduret? Kostnad?

Har precis såld min s60 D5 2002 som hade detta med tidur. Och då jag trodde det var standard så kollade jag det inte ens på min v70 inför köpet. Ser nu, 3 dagar efter köpet att jag saknar

Direkstart
Tidur 1
Tidur 2

I menyn när jag rullar runt menyväljaren ...
Efter lite surfande verkar detta stämma ja, tidur är tillbehör via mjukvara. Någon som vet vad kostnaden är för att få det nerladdat? Vem köper en dieselbil utan att lägga till denna funktionen?!
Håller med dig, helt kasst att det inte är standard på svenska bilar.

Rätt säker på att det är runt 1600:- för mjukvaran. Då kan det tillkomma för programmering också, om inte det är inräknat.
Snabbt och enkelt ringer du Volvo imorgon och frågar. :)
hej.
det är väl det här vi får lev med i can-bus världen. en grisblink om man kommer åt utrustningen? det var roligare och enklare med en PV.
isak
rätt olson.
men volvo med flera lev halv värmare? har eftermonteat massvis med vebasto de senaste åren. alltid med tidur telestart etc.
isak
Problemet är nu löst. Efter ett samtal med säljaren så tar dom åt sig och fixar dit tiduret kostnadsfritt. Han tyckte det var väldigt konstigt att det saknades då bilen är fullutrustad i övrigt.

En stor eloge till Helmia Bil Karlskoga för mycket bra service och kundbemötande!
hej.
skönt att det löste sig med din bil.
borde ha gjorts vid lev service?
lycka till med bilen.
isak
Varierande laddtryck Volvo 940

Får testa, felet känns som det må[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]