Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
isak skrev:hejsan.
det finns ett skarvstycke under mittkonsollen.
isak
Se där! :D Ungefär var under mittkonsollen sitter detta skarvstycke? Måste mittkonsollen skruvas bort för att sära på det?

(Sorry Statsminister om jag förekommer med mina frågor...men jag är nog lite sugen på att ta bort min sekretesslur också, har aldrig använt den! 8) )

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av isak
hej igen.
bägge sidor bredvid luren under gummiklädseln sitter skruvar som ni lossar då går det att lätta på mittk- för att lirka fram skarven.tror kontaktstycket går genom hålet. får jag ingen lösning med sim kort åker min ochså den.
isak
Jag kommer nog att låta skiten sitta kvar i bilen. Men det vore ju onekligen smidigt att bli av med luren då den tar upp i min mening allt för mycket värdefull plats! Det blir inga felmeddelanden eller dyligt om man tar bort luren?
v70diesel06 skrev:Du verkar väldigt irriterad på telefonen!varför köpte du bilen om du har så stora problem med ett extra tillbehör?köp en skoda istället så slipper dina gigantiska problem
Hehe ja, precis. För den enda anledningen till att man väljer en Volvo över Skoda är att det finns inbyggt telefon i Volvon? Jag köpte bilen för att den var i precis min prisklass. Hade exakt den färg jag ville ha. Precis rätt färg/skinn och även perfekt nivå på utrustningen. Dock tyvärr även telefon. Jag har hellre ett fack bredvid stereon där jag kan lägga min mobiltelefon, den som har färgskärm och som man kan ta kort och skicka sms med, till skillnad från den inbyggda. Den är säkert väldigt bra om man sitter och kör hela dagen, men det gör inte jag.

Ilandsproblem? Nej det är det inte. Men jag finns vissa saker störande. Att ha en telefon som sitter väl synligt, och som faktiskt om man inte använder den, tar upp mycket värdefull plats i bilen. Jag har inget bra ställe att lägga min mobiltelefon, och jag får knappt plats med några skivor på ett smidigt sätt, även detta tack vare telefonen.
Användarvisningsbild
av MrD5AWD
Jag har en Panelbit som fyller telefon "hålet" liggandes till min förra V70 04_a mörk grå är den.

Jag skänker den gärna mot frakt kostnad. :roll:

Jag har faktiskt telefon i min nuvarande bil. och jag behöver inte koppla om något. Svarar jag inte på mobilen så kopplas det automatiskt till bilens telefon. Och skulle inte den vara på så går det till mobilsvar.. Funkar perfa
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Luren ska inte vara några som hellst problem att plocka bort, som tidigare inlägg finns en skarvkontakt vid askoppen bak sen är det en gummigenonföring upp i mittkonsollen och sen sitter lurhållaren med 2 st skruvar den i botten går att få loss utan att plocka ur mitt konsollen men den i framkant går inte för att få loss denna måste hela mitt konsollen demonteras.. eller iaf lossas så man kommer åt undersidan..
Användarvisningsbild
av JimmyG
jag har en -05:a med det facket du beskriver att du vill ha, bor strax utanför Karlstad och kommer mer än gärna o plockar ur den åt dej. Och jag är definitivt INGEN fulmekare!!!

skicka ett pm om det fortfarande är intressant..

MVH Jimmy
av Ascher
Hej,

Väcker liv i en gammal tråd igen!

Är det någon som plockat bort sekretessluren och som vet om man får några felkoder eller så?
Jag har en XC70 06,a som jag skulle vilja ha bort just luren ur...

Tacksam för svar!

//Ascher
Sen så är detr ju mycket snyggare med en telefon än utan, massor med balla lampor :D

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]