Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Ja som rubriken säger så har jag tagit ledigt fredag från mitt ordinarie jobb för hjälpa min vän att stå i kassan på den rullande matvagnen
Men hon är orolig för att hon ska få böta för jag ej jobbar där som ordinarie personal om någon kontrollant kommer på besök.
Men vadå? Tar jag inget betalt kan väll ingen hindra mig från stå där i kassan några timmar medans hon sitter på möte.
Har jag rätt eller fel?
Problemet kan bli om det händer något utöver det vanliga tex rån eller polisrazzia.
Eftersom du inte är anställd har du inte rätt till försäkringsersättning vid ev olycksfall och arbetsgivaren åker dit för anlitande av svart arbetskraft då du inte finns med i hans papper.
Bra veta om riskerna men hur många i resturang branchen har alla på papper :wink:
Kan politikerna betala svart hemhjälp kan jag hjälpa en vän gratis några timmar :x
EDIT: Dert gick bra ingen kontrollant idag och alla blev nöjda och glada :D
skovde skrev:Hur ser en rullande matvagn ut? :P
Det är väl någon variant på "Gående smörgåsbord" Springande gäster i båda fallen, iallafall från notan kan jag to.
Bara du skriver in dig i liggaren har du inget att oroa dig över. Men ifall något skulle hände dig täcker ej försäkringen. Skulle de bli en kontroll säger du bara som det är jag hjälper bara till.

Dosan heter Icarsoft cr Max. Samt Biltemas dosa f&[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]