Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Apropå fredag den 13:e, har ni några "trix" för er, vid speciella tillfällen?

Själv brukar jag säga "Tvi!" 3 ggr när en svart katt springer över vägen. Skyller denna fobi på min morsa som alltid gjorde så ;-)

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Tomas88
Inte det minsta lilla trix :wink:
Har aldrig trott på något övernaturligt över huvud taget.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Undviker att gå under stegar, samt tviar 3ggr om svarta katten springer över vägen :) .
Användarvisningsbild
av Nexus
svart katt= tvi.tvi,tvi inlärt sen barnsben. Stegar har jag inte problem att gå under om de inte är för låga :lol:
Användarvisningsbild
av skovde
Jag lägger aldrig nycklar på bord/bänkskivor och undviker att gå under stegar....
av S.t.r.a.n.D
skovde skrev:Jag lägger aldrig nycklar på bord/bänkskivor och undviker att gå under stegar....
Det där med nycklar, vad är det för nått?? Jag har en kompis som också ALDRIG lägger dem på bord och vi brukar alltid jävlas men honom och lägga dom där och ibland blir det värsta livet. Och vi får aldrig nått svar på varför?

Finns det något svar på varför ni inte vill lägga nycklar på bord?? Var kommer det ifrån m.m.?? Bara nyfiken. :)
Användarvisningsbild
av skovde
RoadKiller skrev:
skovde skrev:Jag lägger aldrig nycklar på bord/bänkskivor och undviker att gå under stegar....
Det där med nycklar, vad är det för nått?? Jag har en kompis som också ALDRIG lägger dem på bord och vi brukar alltid jävlas men honom och lägga dom där och ibland blir det värsta livet. Och vi får aldrig nått svar på varför?

Finns det något svar på varför ni inte vill lägga nycklar på bord?? Var kommer det ifrån m.m.?? Bara nyfiken. :)
Jag vet faktiskt inte vart jag har fått det ifrån, jag tycker själv att det är löjligt men jag kommer nog kunna aldrig slänga nycklarna på bordet.
av S.t.r.a.n.D
Hehe, okej. Vi andra kommer nog aldrig få veta vad det är då? Bara något som ni lärt er av tidigare generationer.
av matzen10
RoadKiller skrev:Hehe, okej. Vi andra kommer nog aldrig få veta vad det är då? Bara något som ni lärt er av tidigare generationer.
Precis; ren och skär habituering från äldre släktingar.
Att lägga nycklar på bordet anses ge otur, precis som all annan skrock ;-).

Var det inte en hockeymålvakt som hade en hel radda med grejer för sig, innan match? Var tvungen att ta på sig vänster socka först, tejpa höger fotled först, spänna axelskyddsremmarna i viss ordning, dricka exakt 12 klunkar sportdryck o.s.v.. Fast det är nog mer sjukligt beteende iofs, s.k. fobiskt beteende.
Men visst är det lite knepigt att vissa av oss tar till dessa knep, mer eller mindre, omedvetet för att undvika att drabbas av (sannolikt inbillad) olycka?!?

Det omvända gäller när jag skrapar Trisslotter; då börjar jag i övre vänstra hörnet för jag tror det ska bli bättre utdelning då; alltså för att bli mer lyckosam. Fast det verkar ändå inte funka :-( Kanske hjälper om jag provar att köpa Trisslotter själv o inte bara väntar in sambons plikttrogna köp till min födelsedag varje år. Hmm...vägen mot spelberoende ligger vidöppen :shock: . Om jag vinner stort så lär ni se det på bilderna i garaget :-)-) .

M V H
---> Matz

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]