Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av NCR
Brainded skrev:Ähh du ska inte tycka synd om mig, själv är jag överlycklig att jag öht överlevde.
Fördelen med att läsa sånt här är att man inser hur futtiga ens egna problem är. Tack för att du orkade dela med dig!
av Burken
vart tog bilderna vägen då? :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
Jaco skrev:Personligen skulle jag vägra att låta något f-bolag laga upp min bil om den såg ut som din efter en krock. Dagens bilar har ju deformationszoner som, för att undvika våldsamt trauma för passagerarna i kupén, fångar upp kraften vid en krock. Detta innebär att bilen vrider sig och blir sned,just för att fördela kraften i krocken sålunda är dagens bilar är mycket "mjukare" än äldre modeller. Jag är övertygad om att du kommer få problem med bilen om den skulle lagas. Att det bara skulle vara plåt/plastskador efter en sån krock är ju helt banalt att tro, liksom att tro att denna bil skulle bli som ny efter diverse uppriktning och plåtarbete.

nu är det lite mycke gissnignar här igen :cry:

1. hans bil är inte extremt smäld!
2. en bil har mjuka & hårda delar, för att taupp olika sorters energier & att hålla cupen intakt så långt det går.
3. bilen är gjord för att samlaupp energin & det inebär inte att den vridersig & blir sne !
4. vid sen sån där krock så drar man ut frontpartiet för att få rambalkarna & främre fjädertornen i rätt lägen, sen kapas stora delar av rambalkar & fjädretorn bort, detta för att du ska få dit ny plåt som inte har "förbrukat" sin krock upptagningsförmåga.
det sitter många dyra ditaljer i fronten + alla bagar med tillbehör, detta kan göra att bilen kanske blir inlöst.
men den är ju reletivt lättlagad så som jag ser det. hade varit värre om han fått bilen i sidan på sin !!!
Användarvisningsbild
av CarMan
Hur många av er som tycker att denna bil ska lösas in har jbbat som bilplåtslagare, eller på annat sätt har erfarenhet av sådant jobb?
av NCR
CarMan skrev:Hur många av er som tycker att denna bil ska lösas in har jbbat som bilplåtslagare, eller på annat sätt har erfarenhet av sådant jobb?
Om man var tvungen att jobba med det man har en åsikt om hade inte många inlägg skrivits här på forumet.
av Burken
CarMan skrev:Hur många av er som tycker att denna bil ska lösas in har jbbat som bilplåtslagare, eller på annat sätt har erfarenhet av sådant jobb?
räknas det om man riktat datorchassit? :roll:
av NCR
Burken skrev:
räknas det om man riktat datorchassit? :roll:
:lol:

Det tycker jag!
Användarvisningsbild
av AWWD
Bra sagt!

/AWWD
av Stimo
Jag har krockat en bil inte ens hälften så illa som din, dom lagade den. De blev sig inte likt. Jag hade sett till att få den inlöst utan tvekan...De blir aldrig de samma.
av Teemu
Har själv ingen som helst erfarenhet av att rikta upp krockade bilar, men de 3st som jag åkt (alla med mindre skador iaf som man såg ) har aldrig varit sig lika igen. Strul med elsystem och ökat vindbrus är ett par utav symptomen.
Hade jag fått bestämma skulle jag ha velat ha den inlöst och letat reda på en som inte är krockad. Fast det är ju jag det. :)
Och den där färgsättningen ni diskuterade förut tycker jag ser rätt oki ut. Sambons föräldrar har den i deras S60
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]

Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har ing[…]