Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har tyckt att det luktat bränd kondensator ett tag i bilen när det varit riktigt kallt ute ett tag.
Härom dagen när jag och familjen skulle åka en sväng så kände jag lukten igen + att efter 5 minuters körning började det komma rökstrimmor från min vänstersida.

Stannade bilen direkt och märker då att skinnet på sättet... typ bubblat sig... och spruckit på en ytan av en 5-krona.

Någon mer som varit ute för detta?
Kan det vara kortslutning i slingorna?

Är det stolsbyte som gäller? :?:
av nevyn
Var med om det i min gamla 460.. Brända hål i klädseln, såg ut som man bränt med en cigarett eller liknande. Sen funkade inte den stolsvärmen längre.
av Miche_kna
Jimmy Svensson skrev:Det var ju tråkigt :cry:
Tycker mitt säte oxå blir varmt....kan inte ha det på det högsta läget.
Men din går väll på garanti?
Tvivlar på garanti? Eller?

Fick ju precis stå för halva kostnaden för byte av lås på passagerardörren fram. :evil:
av svensen
Jimmy Svensson skrev:Det var ju tråkigt :cry:
Tycker mitt säte oxå blir varmt....kan inte ha det på det högsta läget.
Men din går väll på garanti?
Jeg har tenkt å justere ned varmen i mine seter til 28/35, da jeg synes det blir for varmt selv på laveste trinn.

Sven
av Miche_kna
Kan man förresten inte bara byta sittdelen? Med tillhörande slingor osv?
av Taxen
Går det inte att köpa slinga separat :roll: Lätta på klädseln och stoppa in den nya :roll:
av Miche_kna
Taxen skrev:Går det inte att köpa slinga separat :roll: Lätta på klädseln och stoppa in den nya :roll:
Skinnet på sätet är ju med skadat. :( Vill isåfall ha ny klädsel.
av Rille
Mitt förarsäte brann hål på (fick ner tummen i hålet) förra vintern S60 -02. Måste vara kassa värmeslinger i volvo! Tog på brandförsäkring, fick punga ut 1500 + elslingan 495 tro ja de va. . Sen dess litar jag inte på stolsvärmen riktigt..
Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]

Laddbox

Beror också på vad man förvä[…]