Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har köpt en XC90 och såg att det fanns inbyggdfjärrkontroll i solskyddet till Garageportar.
Jag har letat överallt om hur man programerar dem så att den fungerar till min Garageport.
Är det någon här inne som vet hur man ska göra eller vet vart det finns information om hur man gör det.

Mvh
Ny ägare till XC90 V8
Utan att ha gjort detta själv så antar jag att det är som med allt annat elektroniskt att du måste in på Volvo för programmering samt inladdning av mjukvara, om du inte redan har det. Sen hur programmeringen till just din garageport fungerar vet jag ej.
Om du inte få tips här så tipsar jag dig att slå en signal till närmaste Volvoverkstad som (måste) ha ett svar på din fråga.

Här kan du läsa lite om det. Dock i en XC70 men funktionen är ju desamma. http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... garageport
ska tydligen gå att maila & ringa en suport, om man har problem
Loner skrev:Funkar homelink på europeiska marknaden nu?

/U
somras kom det en europeisk variant (många gånger mer avanserad pryl än den gammla)
i usa finns det 3 huvudtilvarkare som man kan koda in. den för europa klarar 170 tillverkare, inklusive digtal avkodning m.m.

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]