Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ssch
Hei.

Har nettopp kjøpt en 1993 modell Volvo 940 SE.
I instrumentpanelet finns et lite display som viser yttertemperaturen.

Måleren viser riktig temperatur og den røde lysdioden tenner når temp. er ca + 3 grader.

Problemet er at det ikke er noen bakgrunnsbelysning i displayet og av den grunn ikke kan leses når det er mørkt.

Kanskje er det en utskiftbar lampe som er defekt?
Noen som vet hvordan denne lampen evt. kan byttes (demontering av instr.panel etc...)

Takknemlig for svar.
av Nyllet
Jag har precis samma problem. Det är svårt att se när man kör i mörker.
av 740wennberg
reastaten soim är glapp/trasig?
av Tuomo
Tjena jag bytte lampa utan att lossa mätartavlan,det sitter en liten stjärnskruv på baksidan.lirka sen loss enheten.Lycka till från en ny medlem. 8)
Användarvisningsbild
av ssch
Tuomo skrev:Tjena jag bytte lampa utan att lossa mätartavlan,det sitter en liten stjärnskruv på baksidan.lirka sen loss enheten.Lycka till från en ny medlem. 8)
Hva mener du med "mätartavlan" ?
Er det instrumentpanelet?
av Tuomo
Ja,jag menar att du inte behöver skruva loss instrumenteringen bara kåpan under bakom ratten. :wink:
Användarvisningsbild
av ssch
Tuomo skrev:Ja,jag menar att du inte behöver skruva loss instrumenteringen bara kåpan under bakom ratten. :wink:
Du hadde rett men det var svært vanskelig å få ut enheten. Trodde en tid at det var to skruer.

Dersom en har små hender klarer en å ta ut lampen uten å løsne tempmåleren. Du kjenner lampeholderen stikke ut oppå tempmåleren. Den taes ut ved å vri en kvart omdreining.

Nå gjenstår det å få på plass enheten. Det blir kanskje en enda større utfordring enn å løsne den????

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]

Har du haft samma jacka/byxor på dig nä[…]