Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo då det kan nog ordnas har letat lite på nätet men länken finns inte kvar. ska kika om jag har en instruktion kvar i en pärm så kanske du får den som vanlig post ;)
Han har ju xenon redan från början och ska bara byta till nyare xenon. Varför har tillverkarna varit så dumma att göra det tvärtom så att motorerna går åt fel håll??
Detta är nog inget stort problem. Var och varannan kör ju med dessa. Finns garanterat någon som kan hjälpa dig om du inte känner att du klarar det själv. Tyvärr har jag inte gjort det själv.
Mini_ice skrev:Det är "lätt" att byt strålkastarna (där är det bara lite skruvning), problemet som du råkar ut för är att din automatiska höjdljustering går åt fel håll, så när den ska blända ner strålkastarna bländar de upp i stället detta måste lösas, själva kablaget måste moddas lite inte bara att koppla in direkt tyvärr.. Men som sagt kolla svxc där finns allt du behöver redan utförligt beskrivet.
Det var nog detta jag tänkte på när jag sade att omfattande modifiering skulle krävas.
av PBoy
Försöker väcka denna tråden igen. Någon som löst detta? Sitter i samma sits fast tvärt om. Vill montera de gamla xenon på den nya karossen. Finns väldigt dålig information om ämnet.
Xenonstrålkastarna som kom 2002 och fanns t o m 2004 på S60/V70 och till 2006 på S80 är bättre än de nyare eftersom glaset klarar mer än plsten på den nyare modellen.
Skulle absolut haft kvar orginal

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]