Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

hejsan har en volvo 740 tic -87. med 90l tank. alltså en extra tank i bilen. men ja har bytt bränsle filter. men bilen vill inte starta ändå. kan de vara så att de är skit i ledningen upp till motorn. eller kan pumpen i tanken vara död. har bytt massa saker men får ändå inte gång den.
har bytt hallgivare, fördelare, tändkablar, stift, tändspole, alla jordkablar, bränslefilter, kamrem, spridarrellä å pumprellä vid säkringarna. men inte ett liv. någon som har nått förslag. mvh ic3man
Felsökning istället för byta delar kanske vore en ide?
Får den bensin?
Kan kollas på många sätt, man kan lyssna efter pumpen, man kan kolla om det kommer bensin i returledning, man kan mäta hur många ampere pumpen tar, man kan kolla stiften osv
Har den gnista?
prova med ett löst stift tex...tänder den till med startgas?
den får inte fram soppa till motorn. bara till pumpen under bilen. där tar de stopp.
ja har ingen anning om pumpen i tanken funkar.
kan de vara så att ja måste ha i mera soppa för att den ska starta om pumpen i tanken är död. har två bensin tankar i min bil. totalt tank volym 90l. orginal är de 60l i en 740i. så frågorna är massa.
den startar på startspray.
ic3man skrev:den får inte fram soppa till motorn. bara till pumpen under bilen. där tar de stopp.
ja har ingen anning om pumpen i tanken funkar.
kan de vara så att ja måste ha i mera soppa för att den ska starta om pumpen i tanken är död. har två bensin tankar i min bil. totalt tank volym 90l. orginal är de 60l i en 740i. så frågorna är massa.
den startar på startspray.
Låter som om det är din huvudpump som gått.. kostar inte många kronor på skroten för en sådan.
Nya skärmarna

Stänkskärmar?

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]