NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Heden
Hej,

Det ser ut som den är ganska basutrustad, så jag gissar på att det är motsvarande Kinetic. Den har dock Sportratt som extrautrustning samt ev. regnsensor (osäker på den punkten dock), förutom det uppenbara som motorvärmare och dragkrok samt automatlåda.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag gissar på att det är en Kinetic. Tar det på 16" och olackade midjelister.

Säljaren kan knappa in reg nr i sin dator och på så sätt få fram exakt spec på bilen. Be säljaren kolla på Volvo Bils lager också. Finns många bilar där. Går oftast att hitta extremt välutrustade bilar till riktigt bra priser.
av tinollas
Tack för svar!

Ska ringa den närmsta volvohandlaren också och höra om de kan ta reda på det. De bör vara samarbetsvilliga, jag ska ju serva bilen också. :wink:
av dali
Be säljaren öppna passagerardörren, det sitter förmodligen en papperslapp vid gångjärnet där det står vilken utrustningsnivå det är.
av Lövet
Bilen är väl så gammal att det var de gamla Business paketen som gällde?

Bilen är dock uppenbart basutrustad och har egentligen inget utöver farthållare, färddator, cd, klima dvs minsta paketet.
Användarvisningsbild
av Jensen
tinollas skrev:Hej!

Har en V50 på gång, men säljaren har ingen aning om vilket utrustningspaket det är på den.
Annonsen finns här: http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/v ... /nv9w9ibg/

Har tittat i pdf-erna från volvo, men det verkar fattas information där.
Nån som har tips om nån bra websida som går på registreringsnumret?
mvh
Stefan
Bilen är Kineticutrustad med träratt samt
dragkrok och motorvärmare som extra.
Bra att känna till är att Kineticpaket 2006 även innehöll dimljus
trä el alupaneler samt larm.
av bilgalen
XC90_Executive skrev:Be säljaren kolla på Volvo Bils lager också. Finns många bilar där. Går oftast att hitta extremt välutrustade bilar till riktigt bra priser.
Kan vilken Volvohandlare som helst söka efter bilar där? Kan de även "plocka hem" bilar därifrån som de vill?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Kan vilken Volvohandlare som helst söka efter bilar där? Kan de även "plocka hem" bilar därifrån som de vill?
Dom kan ringa och fråga vad dom har i lager. Finns inget ställe där det går att kolla om man inte är anställd på Volvo.

Hur/om dom kan ta hem en till dig och hur själva affären sedan ska gå till får man ta med ÅF.
av tinollas
Ringde volvos kundsupport. Uppgav regnumret och fick uppgift om utrustningsnivå vid leverans, alltså inte ev. eftermontering. Riktigt smidigt faktiskt

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]

Det är säkert kostnadsfritt men dom g&[…]