Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mrwest
Hej.
Har en 944a med taklucka som jag skulle behöva ha ner bakre delen av innertaket.
ska montera dit ett antennfäste.

Någon som vet hur man enklast tar ner bara bakre delen?
Användarvisningsbild
av Rökmåln
Inte så hemma på 940 men taket är väl i en enda del?
Innertaket vill jag minnas att volvo vid tillverkning satte in via bakrutan.
Alternativt kan du väl låta det hänga i bakänden medans du monterar antennfästet. Tänk bara på att materialet taket är gjort av väldigt lätt går av eller "bryts".
av mrwest
jodå det är bara en del. men tänkte kanske det gick att lossa bakre delen av det..
kanske blir svårt. jag Gissar på att jag måste bort med alla lister runt om. läste i en tråd om en som skulle ha ner taket på en 740. kanske är ganska lika?

Jag ska iaf göra ett försök i dag tror jag.
Användarvisningsbild
av Rökmåln
mrwest skrev:jodå det är bara en del. men tänkte kanske det gick att lossa bakre delen av det..
kanske blir svårt. jag Gissar på att jag måste bort med alla lister runt om. läste i en tråd om en som skulle ha ner taket på en 740. kanske är ganska lika?

Jag ska iaf göra ett försök i dag tror jag.
försök du låta det hänga om jag inte förstår dig fel, jag hade nog stadgat upp det med något sålänge så att det inte bryts dock..
Användarvisningsbild
av Rökmåln
mrwest skrev:Nu har jag haft ner bakre delen.. gick hyfsat, var nån panel som sidan som sprack lite bara..
Ja är man inte allt för petig så spelar det nog inte så stor roll :lol:
Det är ju trots allt gamla bilar men visst finns det såna som vill ha allt tiptop och det respekterar jag :)
Elpriset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8MWJE/regeri[…]

Äntligen fått tillbaka min bil, inte f&[…]

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]