Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Finns det någon Volvofantast ute i Sveriges långa land som kan hjälpa mig? ??:-/ Är intresserad av att köpa en Volvo S40 (gamla versionen, för den e mycket snyggare ;o)) men vet inte vilken årsmodell som är bäst. Har hört att jag ska kolla på -00 och framåt men dom kostar för mycket fortfarande för min plånbok. Har kollat runt lite, bl. a. på Blocket, och där finns nåra stycken men det mesta är 96-98:or är dessa bra årsmodeller? Hörde att det var först vid -00:rna som dom fick i ordning på buller och liknande i bilen. Ni som har tidigare modeller än -00:an, är ni nöjda och kan ni ge tips på vad man ska uppmärksamma?

Med vänlig hälsning!
:P
Stosse
De tidiga va det en hel del strul med. På en 96-98 så skulle jag kolla efter rost och kolla med säljaren ifall styrboxen är bytt, va mycket strul med boxar som bara la av och fick bytas. Nu är det ju längesedan, så merparen av de dåliga boxarna är ju utbytta vid det här laget.
Vet inte om det är så stor skillnad på modellerna 96-99 (fas 1).
Jag tycker så här: Ska du välja en fas 1 är viktigare att du hittar en bil i bra skick än en bil av en viss årsmodell eller en bil som max gått x antal mil.

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]