Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ernfrid
Tjena på er alla.

Jo,som rubriken lyder!

vad har jag för V70?

Enligt säljaren en V70 2.5T Business PLUS PLUS -04.

Jag hittar ingen sådan V70 -04 på hela nätet. Jag hittar bara -05 med Business PLUS PLUS!

Så jag tänkte att någon här kanske kan vara till hjälp 8) .
Jag har kollat på volvo men inte hittat något där heller :???: .
Jag har ju dock märkt att när jag tittat på andra V70 på nätet så har min bil mer utrustning än vad en annan V70 2.5t -04 har t.ex.

Info om bilen:

ABS
ECC/Klimatanläggning
Sidoairbag
Airbag
Antispinn
Inbyggd Telefon
DSTC
CD-stereo HU-603 m förstärkare
Ljust helskinn
Elhissar fram och bak
Elmanövrerad förarstol med minne
Elmanövrerade/eluppvärmda backspeglar
Fällbara nackstöd baksäte
Eluppvärmda framstolar
Xenonljus
Dimljus
Färddator
Yttertemperaturmätare
Mugghållare x 2 mellan säten fram
Armstöd i mitten i baksäte
Vinge
Farthållare
Fjärrstyrt c-lås med larm
Multifunktionsratt
Avtagbar Dragkrok
Skyddsmatta bak
Cosmos blåmetallic
Belysta make-up speglar
Eluttag för mobilladdare,cigarettändare
Insynsskydd i bagage

Hoppas någon kan hitta något vad det är för modell :D !
Kan det vara en jubileumsmodell lr något dylikt?
Det verkar vara en blandning mellan en 2.5T och en V70 T5 om jag läst rätt på Volvo.

Tacksam för all hjälp!!!

// Ernfrid
du kan plocka i vilken utrustning du vill i vilken bil du vill. men för att det ska bli enklare att välja så sätterman ihopp olika paket, med utrusning i.
en t-5 har inte mer utrustning, den har en annan motor (men den har mer utrustningn än en basbil)

Har du lackade trösklar? eller är dessa svarta? (buisness plus plus har lackade trösklar)
öppna förardörren o kolla om det vins en 15 cm läng dekal med et namn på. dekalen sitter under dörrstopen på dörren gavel
av dali
Här finns info om V70: http://www.volvocars.com/SE/ALL-CARS-MY ... dcars.aspx

Läs i PDF:erna, det står vad som ingår i de olika paketen.

Om du har Business++ så måste det vara en 05:a eftersom 04:orna inte har den utrustningsnivån. Man kan enkelt se om det är en 04:a eller en 05:a, om bilen är original: har du lykttorkare så är det en 04:a (eller tidigare), saknas lykttorkare så är det en 05:a (eller senare). Gäller inte V70R, men en sådan är det knappast.
Då bilen är Cosmosblå kan det inte vara en 05 då den färgen ersattes 05
utav Barentsblå.
Det du har är en vanlig business bil med en massa extra, i business+ 04
så skall bilen även ha regnsensor, det kan jag inte se att du har enligt din spec.
Men fortfarande en fin bil med mycket utrustning.
Jubileumsbilarna fanns ej 2004 enbart 2002 i Silvermetallic.
Det finns nog lite skumma paket ibland, det kan säkert ha varit ett "++paket" som kom sent på modellåret, och det bara inte nämns på Volvos hemsida.

Bl.a. så har mamma och pappa en S60 03:a som har all utrustning från Business+ förutom Xenon som ska ingå enligt hemsidan. Kommer inte ihåg allt som skulle ingå nu, men kikar man på utrustningen var det konstigt att speca en sån bil utan xenon, men visst, den kommer från VolvoBil från början, dvs Volvos egna bilar, tjänstebilar osv. Kanske din också gör det?
Jensen skrev:Då bilen är Cosmosblå kan det inte vara en 05 då den färgen ersattes 05
utav Barentsblå.
Det du har är en vanlig business bil med en massa extra, i business+ 04
så skall bilen även ha regnsensor, det kan jag inte se att du har enligt din spec.
Men fortfarande en fin bil med mycket utrustning.
Jubileumsbilarna fanns ej 2004 enbart 2002 i Silvermetallic.
Jodå, regnsensor finns. Har missat att skriva det bara.
RoadKiller skrev:Din Volvohandlare SKA kunna ta fram vilket paket/utrustning som bilen utrustades med från fabrik. Sen kan ju saker läggas till av tidigare ägare.
I Tranås säger dom Business ++. I nässjö säger dom Summun.
dali skrev:Här finns info om V70: http://www.volvocars.com/SE/ALL-CARS-MY ... dcars.aspx

Läs i PDF:erna, det står vad som ingår i de olika paketen.

Om du har Business++ så måste det vara en 05:a eftersom 04:orna inte har den utrustningsnivån. Man kan enkelt se om det är en 04:a eller en 05:a, om bilen är original: har du lykttorkare så är det en 04:a (eller tidigare), saknas lykttorkare så är det en 05:a (eller senare). Gäller inte V70R, men en sådan är det knappast.
Jo,jag försökte läsa dom där filerna,men hittade inte någon som hade Telefon i sin heller för den delen ?:-/ ! Sen hittar jag inget som helst om helskinn i denna bil.
CarMan skrev:du kan plocka i vilken utrustning du vill i vilken bil du vill. men för att det ska bli enklare att välja så sätterman ihopp olika paket, med utrusning i.
en t-5 har inte mer utrustning, den har en annan motor (men den har mer utrustningn än en basbil)

Har du lackade trösklar? eller är dessa svarta? (buisness plus plus har lackade trösklar)
öppna förardörren o kolla om det vins en 15 cm läng dekal med et namn på. dekalen sitter under dörrstopen på dörren gavel
Japp,den finns.
Ernfrid skrev:
RoadKiller skrev:Din Volvohandlare SKA kunna ta fram vilket paket/utrustning som bilen utrustades med från fabrik. Sen kan ju saker läggas till av tidigare ägare.
Gissar att Business++ hade samma nivå som Summun har nu. Summun kom först -06 så den har du nog inte, står även i pdf-dokumentet. Men det är ju bara nya namn, förmodligen motsvarande utrustningsnivå.

Har du fått listan då på alla tillbehör du har, spelar väl egentligen ingen roll vad den heter, du ser ju exakt vad du har.
av para
En ++ har väl HU850 stereon med 6cd växlare också.
Faceliften kom till -05 orna och en ++ har kromlister i kofångarn också

Jämför med min gamla 05++ pärla som finns här i fotogalleriet, se länk

http://www.jagrullar.se/forum/album_page.php?pic_id=28
http://www.jagrullar.se/forum/album_page.php?pic_id=29
RoadKiller skrev:
Ernfrid skrev:
Gissar att Business++ hade samma nivå som Summun har nu. Summun kom först -06 så den har du nog inte, står även i pdf-dokumentet. Men det är ju bara nya namn, förmodligen motsvarande utrustningsnivå.

Har du fått listan då på alla tillbehör du har, spelar väl egentligen ingen roll vad den heter, du ser ju exakt vad du har.

Saken är den att jag är i full fart med att :oops: sälja bilen :oops: och då kommer det mail & samtal om att det minsann inte finns någon V70 Business ++ från -04. Därför frågar jag er som är mer insatta i saken. Får nog ta en sväng till handlaren imorgon skulle jag tro.

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]

Har du kollat felkoder? Min D4 VEA -15 har gjort s[…]