Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soderb
Fungerar som det ska nu, det var "skit" bakom spakarna. Jag missade att ställa in tidsavståndet som man gör med pilarna i ratten. Tydligen räcker det inte att aktivera systemet i "menyn" hanteringen.

Soderb//
av BMC
Sånt händer, skönt att det inte var något fel.
Hur ser det ut med värmaren, lösning på gång?
Hämtar för övrigt ut min XC60 nu på torsdag.
Har läst instruktionsPDF:en en antal gånger men
anar att "praktiskt" tillämpning är det enda raka :D
av soderb
Gratis till din XC60, det har hänt en gång att den inte startade, och verkstadens feluppföljnings system visade komponent fel för modulen "värmare". Om det händer ytterliggare en gång blir det till att besöka verkstaden igen, i övrigt är jag mycket nöjd med bilen. Det är en sak som jag ångrade att jag inte tog som tillbehör, en backkamera. Trots backsensorer skulle en kamera vara till stor hjälp på trånga parkeringsplatser! En positiv sak till verkstadsbesöket var att det fanns en ny programvara att ladda ner, gällande instrumentpanelen.

Soderb//
Användarvisningsbild
av CarMan
soderb skrev:Gratis till din XC60, det har hänt en gång att den inte startade, och verkstadens feluppföljnings system visade komponent fel för modulen "värmare". Om det händer ytterliggare en gång blir det till att besöka verkstaden igen, i övrigt är jag mycket nöjd med bilen. Det är en sak som jag ångrade att jag inte tog som tillbehör, en backkamera. Trots backsensorer skulle en kamera vara till stor hjälp på trånga parkeringsplatser! En positiv sak till verkstadsbesöket var att det fanns en ny programvara att ladda ner, gällande instrumentpanelen.

Soderb//
En bakkamera kräver att bilan har RTI
har du RTI, är det inga problem att eftermontera bakkamera
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är 8000 (ca) välinvesterande kronor om du har RTI. Finns en skärm att köpa av Volvo om du inte har RTI. Men då blir det mycket dyrare....
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
soderb skrev:Har tyvärr inte RTI! Snålheten bedrar visheten som det heter!
Det går som sagt att köpa RTI-skärmen löst för att ha till endast backkameran. Om man inte har RTI från fabrik. Men det blir nog en del pengar! :wink:
Användarvisningsbild
av Appel
soderb skrev:Gratis till din XC60, det har hänt en gång att den inte startade, och verkstadens feluppföljnings system visade komponent fel för modulen "värmare". Om det händer ytterliggare en gång blir det till att besöka verkstaden igen, i övrigt är jag mycket nöjd med bilen. Det är en sak som jag ångrade att jag inte tog som tillbehör, en backkamera. Trots backsensorer skulle en kamera vara till stor hjälp på trånga parkeringsplatser! En positiv sak till verkstadsbesöket var att det fanns en ny programvara att ladda ner, gällande instrumentpanelen.

Soderb//
Någon som vet vad det är för uppdatering för instrumentpanelen?
av soderb
Den skillnad jag kunde se var att den information som visas i panelen var ändrad tex visas nu att din ACC är i läge "Autoklimat"

Soderb//

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]