Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olafixar
Jag kollade min bredbandshastighet på http://www.bredbandskollen.se/ ...jag skickade med 43Mbit/sek & tog emot med 58Mbit/sek... men efter att jag kört deras guid "Trimma din dator" för win xp http://www.bredbandskollen.se/guide/guide.php så skickar jag nu 70.33 Mbit/sek och tar emot 94.25Mbit/sek.

Jag betalar för 10Mbit :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Trevligt!

Jag får ungefär 5mbit och betalar för 24mbit. Det svajjar även upp och ner som en jojo så att t.ex. lyssna på webradio är en omöjlighet.
Senast idag ringde jag för att felanmäla men dom vägrar upprätta en felanmälan så länge det inte är stendött.

Börjar bli dags att byta till adsl.
Användarvisningsbild
av Scania
Tänk på att det kan vara stor skillnad om man använder första jacket i huset (eller lägenheten) eller inte.

Om du inte redan använder första jacket, så testa skillnaden...
Användarvisningsbild
av Brainy
Tänkte du på mig så var tanken att byta till adsl inte från. Jag har ett bredbandsuttag i väggen och har då inte så många att välja mellan, tyvärr strular det som attan så jag är tveksam till att behålla det trots att det är väldigt billigt.
Användarvisningsbild
av Scania
Ok. Jag bor i villa och kör adsl via teleuttag. Betalar för 8Mbit och får ungefär 4-5Mbit vid första uttaget och runt 5-600kbit via andra uttag i huset... (enligt bredbandskollen).
Användarvisningsbild
av olafixar
Jag har iof fiber (stadsnät)...ett mindre nätverk med tre datorer och alla fick jag upptrimmade till mellan 60 -94Mbit/sek.
8)
Användarvisningsbild
av Claes74
bredbandsbolaget 20/3 pro
upp 2,0 mbit ca
ner 17 - 18 mbit.

Adsl, har även ip telefon från samma lev, fungerar klockrent och kostar 1200 mindre i kvartalet jämfört med telia jag hade innan. tot då för bredband och telefoni

Kan ju oxå meddela att kör jag trådlöst så sjunker hastigheten till ca 5 - 6 mbit ner.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Har fiber (100/10) via Bredbandsbolaget & med "otrimmad" dator så fick jag:
skicka = 14.25 Mbit/sek
ta emot = 81.81 Mbit/sek
Användarvisningsbild
av Claes74
har nu mätt efter bbkolls trimmning. innan trimmning med trådlös uppkoppling 5.9 ner och 1.04 upp, svarstid 42 ms.
efter trimmning: 11.26 ner och 1.07 upp svarstid 35 ms :D

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]