Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soderb
Avståndskontrollen är aktiv i hastigeter över 30km/h. Det är Driver alert control som är aktiv över 60-65km/h

Soderb//
Användarvisningsbild
av CarMan
soderb skrev:Avståndskontrollen är aktiv i hastigeter över 30km/h. Det är Driver alert control som är aktiv över 60-65km/h

Soderb//

möjligt att det är så, jag har faktiskt svårt att hålla isär alla dom dör funktionerna i huvet, helt utan handböcker.
men du har väll instruktionsboken, där borde det väll såt nått om hur systemet arbetar

(för det är väll den här avståndsgrejen som talar om att du ligge förnära som du menar inte fungerar längre???? har inte fått svar på det?
vet heller inte om du dubbelkollat i instruktionsboken?

har du något meddelande i "färdatorn" ?
av soderb
Har dubbelkollat i instruktionsboken ett antal ggr. Felmeddelander är "ej tillgänligt" men inga felkoder. Fungerade perfect i ca 2-3 vec sedan slutade det att fungera. Har även kollat att inställningarna som gjordes vid leverans var densamma i menyn idag!

Soderb//
av soderb
Glömde att berätta att det är avståndsindikeringen som har slutat fungera! Röda lampor som lyser i rutan.

Soderb//
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja det verkar stämma med 30km/h som du skrev.

[youtube]TBKdJXQY86A[/youtube]
Användarvisningsbild
av CarMan
Har du kunnat kolla om det är hela funktionen som lagt av eller bara om det är dioderna som inte fungerar?
Användarvisningsbild
av henka35
Bara att lämna in bil! Det får verkstaden lösa. Något för din personliga servicetekniker.
Du har väl någon defekt givare eller något som kanske inte reagerar på trafiken framför dig. Systemet ser väl säkert inga problem eftersom givaren säkert skickar rätt signaler.
av soderb
Har ej kollat om det är hela funktionen eller om det är dioderna som inte fungerar! Jag skall försöka få till att Bilia verkstaden tar kontakt med Volvo support i Göteborg!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
soderb skrev:Har ej kollat om det är hela funktionen eller om det är dioderna som inte fungerar! Jag skall försöka få till att Bilia verkstaden tar kontakt med Volvo support i Göteborg!
Men den aktiva farthållaren funkar fortfarande?

Prova att ändra att kollisionsvarnaren ska reagera tidigt. Sedan räcker det att du närmar dig en bil för fort (utan farthållaren i) för att den ska varna. Då ska den varna med ljudsignal, plus att det ska komma stora röda prickar i rutan samtidigt.
av soderb
Den är inställd på normalt avstånd, har även testat långt och kort avstånd, lika fenomen dvs. inget händer.

Ringde idag till support dygnet runt service, kom till en växeltelefonist som knappt visste vad en XC60 var för bil, pinsamt att de inte är bättre utbildning på de som svarar. Till slut lyckades jag få till att en tekniker från Göteborg ringer upp mig under måndagen. Var på volvo verkstan i fredags de var lika frågan till vad felet är.

Soderb//
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]