Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av MP
Äntligen har min 244 blivigt 30 år å bara lite rost i 2 dörrar min fråga e skall jag byta från volvia till bilsport eller nån annan försäkring den har gått 16000 nått å e helt org
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har nu flyttat tråden till: Ekonomiforum: Försäkringar, garantier, verkstäder m.m. eftersom det gäller en försäkringsfråga.

Sen så säger inte rubriken "30 år" så mycket heller så jag ändrade den. Tänk på detta med rubriksättning i fortsättningen.
av Amarace
Det är ju upp till dig, är den verkligen väldigt fin och helt original så är det ju värt en riktig veteranförsäkring, men då ställs det ju krav också, oftast bara 500mil per år, inte använda som bruksbil t.ex.
Annars har ju en del Bolag "billig" veteranförsäkring utan lika hårda krav.
av LarsBd
Jag har Atava och det fungerar bra även om de inte har riktig stenkoll på sina automatiska mail till sina kunder, Amarace har lite andra mindre smickrande erfarenheter av samma bolag.
av Amarace
LarsBd skrev:Jag har Atava och det fungerar bra även om de inte har riktig stenkoll på sina automatiska mail till sina kunder, Amarace har lite andra mindre smickrande erfarenheter av samma bolag.
Fast det löste sig till slut och dom kompenserade även, så det ska dom ha positivt omdöme för (även om det på kompensationen stog Trygg-Hansa ;) ).

Nu när jag kollar på alla mina bilar är även Atava dyrare än Trygg Hansa på alla, så Atava startade billigt men har smygande höjt lite. Dock är dom billigare än alla andra bolag fortfarande.

För min del är Trygg Hansa billigast på äldre bilar, har dock aldrig behövt utnyttja försäkringen så jag vet inte hur dom är när det väl händer nåt. Har inga villkor som är negativa heller, får köra hur mycket jag vill och inga begränsningar.

När det kommer till Bilsport(Wasa var det väl förr?) samt andra entusiast/veteranförsäkringar genom MHF o.s.v. så brukar det vara rätt så stora krav.
Användarvisningsbild
av P1800
Trygg Hansa brukar ha vettiga premier för gamla Volvo tycker jag. Jag har bara bra erfarenheter av deras skadereglering (3 påkörningar utan eget vållande) inga försök att lösa in bilen för en struntsumma eller något sånt. Detta gäller vanliga bruksförsäkringatr som jag haft på min 262c och 144GL.

Annars kan Volvia vara ett bra alternativ. De ger en viss rabatt på v70:n också då jag har min gamla P1800 försäkrad där.

(Thomas Moderator är verkligen på hugget när det gäller gäller var trådarna placeras, en smula övernitisk kanske?)
Användarvisningsbild
av Tomas88
P1800 skrev: (Thomas Moderator är verkligen på hugget när det gäller gäller var trådarna placeras, en smula övernitisk kanske?)
Det är inte alltid så lätt att bedöma var en tråd skall placeras. Särskilt svårt blir det då frågan handlar om en viss modell och en sak som kan passa in på en annan del.
Hoppas ingen upplever mig som besserwisser.
Jag är absolut öppen för dialog. Om någon har synpunkter på mitt agerande som moderator går det jättebra att skicka ett PM.

Denna tråden tyckte i alla fall jag var ett klart fall för försäkringsdelen men är det många som tycker att den i stället borde ligga i Veterandelen går ju tråden att flytta tillbaka.
Användarvisningsbild
av Brainy
Forumsregler skrev:• Inlägg som anses felpostade flyttas utan förvarning till lämpligt plats. Är du osäker på vart du ska posta ditt inlägg/fråga, skicka ett PM till en moderator och fråga först. I vissa fall kan den moderator som flyttar din tråd skriva en anledning till varför tråden flyttades i första inlägget i tråden.
Anledningen till att vi har kategoriindelningen är att forumet ska göras så enkelt att överskåda som möjligt, i annat fall hade vi kunnat slänga in varenda fråga i en "Bilkategori".

Så jag tycker att vi ska vara glada för att Thomas faktiskt hinner med att korrigera så mycket felaktiga trådar som han gör.
Det kan heller knappast vara något särskilt problem att få tråden flyttad eftersom den skuggas i den gamla kategorin.
Tycker ni annorlunda om hur forumet ska fungera än oss moderatorer så är ni självklart välkomna att ta en diskussion om det då vi är till för att göra er forumsvistelse så bra som möjligt så är vi definitivt inte omöjliga för ett bra argument.

Men en sådan sak får göras via förslagskategorin alternativt pm.

Är ni missnöjd med en enskild moderator så försök att reda ut det med denne över ett pm, fungerar inte det så kontakta mig så ska vi ta upp det till diskussion.
Forumsregler skrev:• Har du synpunkter på en moderators agerande, så försök i första hand reda utdet via pm med den det gäller. Att skapa nya trådar på forumet, för att "klaga" på en moderators agerande är helt fel metod.
/Anders

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]