Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
På en -05 har du ju de nya facelift baklysen alltså dioder som lyser åt sidan. Ingen aning om dessa går att byta men låter ju konstigt att de gått sönder. Det är ju 4-5st som sitter där, är alla släckta så är det nog något annat problem kanske.
av vsvs
Hejsan!

Hade samma problem på min XC-70 05:a höger bak när jag köpte den.Alla "dioderna" var släckta på sidan. Fick det åtgärdat på Bilia. Det gick på garantin. Dom sa att det bara var att byta en glödlampa. Mitt tipps är gå till reservdelsavdelningen och fråga vad du behöver köpa för något.

// Sven
av S.t.r.a.n.D
vsvs skrev:Hejsan!

Hade samma problem på min XC-70 05:a höger bak när jag köpte den.Alla "dioderna" var släckta på sidan. Fick det åtgärdat på Bilia. Det gick på garantin. Dom sa att det bara var att byta en glödlampa. Mitt tipps är gå till reservdelsavdelningen och fråga vad du behöver köpa för något.

// Sven
Ursäkta men va? Vad menar du med "dioderna"?? Antingen så är det dioder eller så är det inte dioder. Vad menar du med " " ?? Och om dioderna går sönder så lagar man inte dem genom att byta en glödlampa, det säger väl sig själv va??
av grottleffe
RoadKiller skrev:
vsvs skrev:Hejsan!

// Sven
Ursäkta men va? Vad menar du med "dioderna"?? Antingen så är det dioder eller så är det inte dioder. Vad menar du med " " ?? Och om dioderna går sönder så lagar man inte dem genom att byta en glödlampa, det säger väl sig själv va??
Har också hört att det bara är en "diod-look" och att det är en glödlampa. frågan är ju bara hur man byter den om det är en glödalampa? :?:
Användarvisningsbild
av per brand
Har samma problem på höger sida bak.Dom har bytt lampglaset bak på höger och efter det så är det dött.så jag skall åka till volvo i morgon och be dom fixa detta på gar. är lite nyfiken på hur detta byt skall fråga meken det.
Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]