Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av team745
Hejsan, jag har ett litet problem med bilen, när ja kört med den ett tag så KAN de hända att de hoppar till, nästan som den dör och startas igen, vad kan problemet vara ?

Tänd kablarna?
Användarvisningsbild
av emwtur
Händer det i samband med att du slår på/av något elektriskt?
typ hel / halvljus,
- så är det antagligen jordfel i jordningen av spridarrelät.
innanför höger framlampa, längst upp i hörnet av motorrummet sitter ett stort jordbleck
ta loss, ta bort rosten under och på blecket - fetta in under blecket och dra fast det igen.

/emwtur
Maxwell skrev:Kolla bränslerelät, ett stort vitt relä som sitter bland de andra bakom askkoppen.

//Maxwell
Mitt är svart :mrgreen:
Användarvisningsbild
av emwtur
tyvärr är det ju så att felet är mycket lättare att hitta när bilen väl stannat.

du får leta igenom forumet efter skumma fel som andra haft, kolla att du inte har samma problem .

saker som man kan kolla;
Bränslerelä, spridarrelä , jordningen av relät.
den veckade insugs-slangen- kolla efter hål.
kolla elanslutningarna in i tanken så dom inte är på väg att rosta av.

som sagt ; leta igenom forumet !

/emwtur
Hej

EMWTUR fick du ordning på felet jag har också samma problem så jag skulle bli överlycklig om du skrev hur du lyckades isåfall, jag har felsökt och pillat med min bil ett tag nu utan att lyckas.
min hackade när jag slog på helljuset - jag tog den pragmatiska vägen och drog en jordkabel från jorden på höger helljuslampa direkt till batteriet
problem gone - car running - me happy :-)

senare har jag fått reda på att problemet egentligen borde ha varit dålig jord förbindelse i plåten uppe i hörnet ovanför batteriet .

numera är både bilen och problemet historia !

/emwtur
emblemwraps -crome delete

Jag hade nog investerat i en hel grill-som finns […]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Hej, Fick en felkoden P24C6 idag och nu är d[…]

Ladd problem Volvo 760

Hej, har en 760 d24 som inte vill ladda som den sk[…]

Köpa en tidig XC90?

Jag råkade impulsköpa en XC90 D5 fr&ari[…]