I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av bengte
Är det någon ide' att chippa en 3.2 L sexcylindrig motor? Någon som fått det gjort? Det råder ju delade meningar på forumet huruvida det lönar sig att chippa en sugmotor. Själv är jag lika klok..
Användarvisningsbild
av CarMan
dom som pratar om att rimma 140 hk sugmotorer , har en 99 eller nyare, i essa sitter det en strypt 170hk motor. så dom får ut 170 hk ur sina bilar.

nackdelen med att trimma är att saker kan gå sönder, man kan få problem med felsökng i framtiden, dels för att värden är ändrade så det kan vara svårt at hitta felena, då det ser ut att vara fel på många ställen. & dels för att systemena kan änga sig o diverse styrenheter måste bytas.
man blåser också bilens alla garantier, så som avgas garanti o annat spm är mycke längre m.m.
sen blir den nästan alltid mycke svårare att sälja / mindre värd
Användarvisningsbild
av vetten
Gant skrev:Jag är helt grön på detta, kan nån tala om fördelar / nackdelar med detta.

har en v70 99årsmodell-greyline
Tja ?:-/ Det jag kan tillägga är att om man chippar så blir det bra mycket roligre :twisted:

Och jag tror att även "CarMan" VET DET :mrgreen: ELLER ?:-/

Du vet att jag MÅSTE retas med dej "CarMan" ELLER ??:-/
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??