Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Denna blev jag väldigt sugen på, fast det gick över när jag hörde att Bilia ville ha 3600:- för att sätta in kabeln.

http://www.volvocars.se/FinancialServices/iPod.htm

Synd, för en bra idé är det ju!
Användarvisningsbild
av lukke
Har hört att det ska komma en Icelink som fungerar till nyare volvo stereoapparater. Om jag lyckas övertala alla i familjen blir det ett inköp av en sådan! Den kan ju mer än volvos också, och den är billigare(1600kr typ)
av fn
NCR skrev:Denna blev jag väldigt sugen på, fast det gick över när jag hörde att Bilia ville ha 3600:- för att sätta in kabeln.

http://www.volvocars.se/FinancialServices/iPod.htm

Synd, för en bra idé är det ju!
Priset avser kabel + arbetskostnad gissar jag. Min iPodadapter kostade ju 1500 kr och jag installerade själv och det tog nog tre timmar. Idag hade jag klarat det på två. Bilia tar väl 800 kr/timme så det är väl en rimlig kostand med 3600 kr... fast rimligt, dyrt är det ju.
Användarvisningsbild
av lukke
fn måste man inte ha en bil förberedd för detta alltså en "melbus kabel"? vad har du för bil? hur gick installationen till enkelt förklarat? följer det med instruktioner till den?
av NCR
lukke skrev:fn måste man inte ha en bil förberedd för detta alltså en "melbus kabel"? vad har du för bil? hur gick installationen till enkelt förklarat? följer det med instruktioner till den?
Ja precis, det bubblade min meck om också, så finns det ingen sån i (vilket jag inte tror det gör eftersom detta är en Limited Edition) så kostar plötsligt kalaset över 4500:- och då kör jag vidare med cdskivor eftersom jag dessutom måste köpa en iPOD också...
Användarvisningsbild
av lukke
vi får vänta tills fn loggar in och talar om för oss vad han har för bil och om han hade den nedrans kabeln och vad han har för stereo! :wink:
av fn
Kolla Tips & Trix-forumet. Det är Loner som lagt ut mina bilder. Där är utförligt hur jag har installerat iPodadaptern. Det är den PA11-VOL som man kan köpa från USA. Mycket info finns här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ht=pa11vol
av fn
Nej. Det var jag kanske otydlig om att berätta att det inte var... Men denna fungerar klockrent och man behöver inte den där melbus... Vad jag vet (NCR har nog mer info) så är den där melbus en kabel som går från stereon bak till bagageutrymmet där CD-växlaren mormalt sitter. Därifrån kopplas VOLVOs iPodadapter in för att gå tillbaka fram till mittarmstödet. Den iPodadapter jag har kopplas som ni ser från baksidan av stereon via den vita dosan till iPoden.

*edit* svarade på ett inlägg från Lukke som tydligen nu är borta...
Användarvisningsbild
av lukke
Jasså? förlåt gjorde väl något väldigt konstigt! iallafall så luter det åt en Icelink installation för min del där man kan välja på ipoden om man ska styra den därifrån eller inte och man kan på vissa bilmodeller även se vilken låt man spelar osv. har varit i kontakt med en kille där på dension som sade att den skulle komma i början av 2006. tilläggas bör att den kostar cirka 1600 kr.
av fn
Du kan styra direkt på iPoden på den PA11-VOL jag har också. Samtidigt kan du styra den med rattknappar. Det är samma som med Icelink. Icelink kommer inte kunna visa låttitel i Volvos stereo eftersom denna inte stödjer det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]